فراخوان ارتش اوکراین برای جذب هکرهای داوطلب


ارتش اوکراین به دلیل حملات سایبری از سوی کشور روسیه به زیر ساخت های این کشور نظیر سیستم های دولتی و بانکها و ایجاد اختلال، تصمیم به ایجاد ارتش سایبری متشکل از هکرهای داوطلب شده است که هدف آنها حمله به تاسیسات کشور روسیه می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر تا پایان مطلب با با های فن تک همراه شوید.


اوکراین در مواجه با ارتش قدرتمند روسیه بار دیگر اعلام کرد که بدون جنگ حاضر نیست خاک کشور خود را تقدیم پوتین کند. جذب داوطلبان غیر نظامی و آموزش آنها از سوی ارتش اوکراین گواه این ادعا است. در حال حاضر نیز به دلیل حمله هکرهای روسی در روز جمعه فوریه ۲۰۲۲ و ایجاد اختلال در سطح گسترده، فراخوان جذب هکرهای داوطلب برای تشکیل ارتش سایبری در مقابل روسیه، توسط اوکراین اعلام شد که هدف این ارتش  انجام حملات سایبری به زیر ساخت های روسیه اعم از نهادهای دولتی و بانک های روسیه می باشد. در روز شنبه میخائیل فدرووف معاون نخست وزیر اوکراین در توئیتی اعلام کرد که اوکراین در حال ایجاد ارتش سایبری است. او از افرادی که دارای استعداد فناوری اطلاعات هستند خواست که به این ارتش بپیوندند و در جبهه سایبری بجنگند.
فدرووف گفت که ارتش در یک کانال تلگرام سازماندهی می شوند و در اینجا داوطلبان می توانند وظایف عملیاتی خود را طبق دستورات انجام دهند. معاون نخست وزیر اوکراین تصریح کرد: اگرچه اولین وظیفه در این کانال مربوط به هکرها می باشد اما وظایف برای همه وجود خواهد داشت. سایت خبری Gizmodo طبق مشاهداتی که در این گروه انجام داده 194,000 نفر در این کانال عضو شده اند. در این کانال افراد تشویق به حملات سایبری و DDOS در 31 وب سایت شرکت های تجاری، بانک و نهادهای دولتی روسی می شوند. این اهداف شامل شرکت نفت و گاز لوک اویل و گاز پروم و شرکت یاندکس و بسیاری از شرکت های دیگر می شود. در بخش نهاد های دولتی روسیه این فهرست شامل کرملین و وزارت دفاع می باشد. علاوه بر آن فهرست بانک ها شامل بانک Sberbank،VTBو Gazprombankو دیگر بانک ها اعلام شده اند.

ارتش فناوری اوکراین برای هکرهای داوطلبی که در زمینه حملات DDOS و حملات سایبری پیشرفته نیستند نیز وظیفه برخورد با خبرهای کذبی که توسط رسانه های روسی در کانال های یوتیوب نظیر Russia 24, TASS, RIA Novosti انتشار می یابد و حذف آنها را محول نموده است. مشخص نیست که آیا این گروه موفق به حذف کانال های یوتیوب روسی می شوند یا خیر!! اما چیزی که واضح است این است که روسیه در روزهای آینده روزگار راحتی را در برابر طیف حمایتی که از اوکراین در سراسر جهان مشاهده می شود نخواهد گذراند. به عنوان نمونه چندی قبل متا که همان فیسبوک می باشد وب سایت رسانه های روسی را از کسب درآمد حاصل از ویدیوهای یوتیوب ، وب سایت ها و برنامه های خود منع کرده است. علاوه بر آن ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس ایکس روز شنبه به درخواست معاون نخست وزیر اوکراین را پاسخ داده و ایستگاه های فضایی بیشتری برای اتصال به اینترنت ماهواره ای در اختیار این کشور قرار داده است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلبی که اخیرا در سایت های فن تک در این زمینه منتشر شده مراجعه کنید.


چاپ