اولین سیستم انتقال آتنی بادی دارو به سلول های سرطانی

با استفاده از کریستال‌های ساخت انسان اولین سیستم تحویل آنتی‌بادی-دارو در جهان ساخته شد ، به نظر می رسد انقلابی در درمان بیماران سرطانی در راه است.

یک کریستال ساخته دست بشر که می تواند به آنتی بادی ها متصل شود و سپس آنها را با داروهای قوی یا عوامل تصویربرداری که می توانند سلول های بیمار را با بالاترین دقت جستجو کنند و در نتیجه عوارض جانبی کمتری برای بیمار ایجاد می کند، ساخته شد.( یک فناوری که به نظر علمی تخیلی می آید ولی به واقعیت تبدیل می شود.)
این دقیقاً همان چیزی است که محققان مرکز استرالیایی بیماری‌های خونی در دانشگاه موناش با همکاری دانشگاه TU Graz (اتریش) توسعه داده‌اند، اولین سیستم انتقال آنتی‌بادی-دارو از چارچوب فلزی-آلی (MOFs) در جهان که پتانسیل بالایی برای دریافت سریع دارو دارد. این کشف راهی اساسی برای درمان وردیابی سرطان، بیماری های قلبی عروقی و خود ایمنی است.(ظاهرا بسیار قوی نیز می باشد)

MOF Antibody Crystals Seek Out Cancer Cells

مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که وقتی کریستال‌های آنتی‌بادی MOF به سلول‌های سرطانی هدف خود متصل می‌شوند ، در صورتی که در معرض pH پایین سلول‌ها قرار بگیرند، تجزیه شده و داروها را مستقیماً و صرفاً به ناحیه مورد نظر می‌رسانند.
چارچوب فلزی-آلی، مخلوطی از یون‌های فلز (روی) و کربنات، و یک مولکول آلی کوچک {یک ایمیدازول، یک ترکیب جامد بی‌رنگ که در آب محلول است} نه تنها محموله را به آنتی‌بادی متصل نگه می‌دارد، بلکه می‌تواند مانند مخزنی برای درمان های شخصی نیز استفاده شود. این یک مزیت محسوب می شود چراکه ، با پتانسیلی که دارد می تواند به یک ابزار پزشکی جدید برای هدف قرار دادن بیماری های خاص با داروهای سفارشی و دوزهای بهینه تبدیل شود.
پروفسور کریستوف هاگمایر، رئیس آزمایشگاه نانوبیوتکنولوژی در مرکز بیماری‌های خون استرالیا، دانشگاه موناش، می‌گوید :«در حالی که برای انتقال تحقیقات به مرحله بعدی و برای بیماران به بودجه بیشتری نیاز است، روش جدید ارزان‌تر و سریع‌تر است. کاربردی تر از هر چیزی ست که در حال حاضر موجود است.»
پروفسور Hagemeyer گفت: "این روش فرصتی را برای شخصی سازی درمان ارائه می دهد و با توجه به دقت فراوان، ممکن است در نهایت دوز فعلی مورد نیاز برای بیماران را تغییر دهد و در نتیجه عوارض جانبی کمتری ایجاد کند و درمان ها را ارزان تر کند."
دکتر کارن آلت، رئیس آزمایشگاه نانو ترانوستیک در مرکز بیماری‌های خون استرالیا، دانشگاه موناش، می‌گوید: «با تنها 0.01 درصد شیمی‌درمانی که در حال حاضر به بافت سرطان می‌رسد، این روش جدید می‌تواند انقلابی در درمان سرطان داشته باشد.
با بیش از 80 آنتی بادی مونوکلونال مختلف تایید شده برای استفاده بالینی، این رویکرد پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود این آنتی بادی ها برای تحویل هدفمند عوامل تشخیصی و داروهای درمانی دارد. هدف این است که با ترجمه بالینی این فناوری در صنعت پزشکی، باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به بیماری های جدی شود.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ