با تجزیه و تحلیل بازتاب نور در چشم، Deepfakes را شناسایی کنید

با بررسی انعکاس نور در چشم، جعلی بودن یا نبودن ویدئوها را تشخیص می‌دهد روشی برای مقابله با Deepfakes
دیپ فیک برای طیف وسیعی از اهداف شوم استفاده می شود، از کمپین های اطلاعات نادرست گرفته تا وارد کردن افراد به پورن، و تشخیص تصاویر دکتری سخت تر می شود. یک ابزار هوش مصنوعی جدید یک راه ساده و شگفت‌آور برای تشخیص آنها ارائه می‌کند: و آن نگاه کردن به نور منعکس شده در چشم‌ها.

This AI

این سیستم توسط دانشمندان کامپیوتر دانشگاه بوفالو ایجاد شده است. در آزمایش‌هایی که روی عکس‌های پرتره انجام شد، این ابزار ۹۴ درصد در تشخیص تصاویر Deepfake مؤثر بود.
این سیستم با تجزیه و تحلیل قرنیه‌ها که سطحی آینه‌مانند دارند، تقلبی‌ها را در معرض دید قرار می‌دهد که در هنگام روشن شدن توسط نور، الگوهای بازتابی ایجاد می‌کنند.
در عکسی از یک چهره واقعی که توسط دوربین گرفته شده است، انعکاس روی دو چشم شبیه به هم خواهد بود، زیرا آنها یک چیز را می بینند. اما تصاویر Deepfake سنتز شده توسط GAN ها معمولاً نمی توانند این شباهت را به طور دقیق ثبت کنند.
در عوض، اغلب ناهماهنگی‌هایی مانند اشکال هندسی مختلف یا مکان‌های نامتناسب انعکاس‌ها را نشان می‌دهند. این سیستم با تجزیه و تحلیل قرنیه‌ها که سطحی آینه‌مانند دارند، تقلبی‌ها را در معرض دید قرار می‌دهد که در هنگام روشن شدن توسط نور، الگوهای بازتابی ایجاد می‌کنند.
بارزترین نقص این ابزار این است که به منبع نور منعکس شده در هر دو چشم تکیه می کند. ناهماهنگی های این الگوها را می توان با پردازش دستی پس از پردازش برطرف کرد، و اگر یک چشم در تصویر قابل مشاهده نباشد، این روش کارساز نخواهد بود. همچنین فقط بر روی تصاویر پرتره موثر است. اگر چهره در تصویر به دوربین نگاه نمی کند، سیستم احتمالاً نتایج مثبت کاذب تولید می کند.
محققان قصد دارند این مسائل را بررسی کنند تا کارایی روش خود را بهبود بخشند. چراکه در شکل فعلی‌اش، پیچیده‌ترین دیپ‌فیک‌ها را شناسایی نمی‌کند، اما هنوز هم می‌تواند بسیاری از موارد خام‌تر را تشخیص دهد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ