استخراج طلا از مدار زباله های الکتریکی

فناوری جدیدی توسط یک شرکت نوپای کانادایی کشف شده است که این امکان را میدهد حداقل 99 درصد طلای موجود در مدار زباله های الکتریکی را استخراج کند.

انگلستان اولین کسی است که در هجوم الکترونیکی به طلا هجوم آورددر چند دهه گذشته، جهان به طور فزاینده ای غرق در دستگاه های تلفن همراه شده است. بسیاری از ما در حال حاضر به دستگاه ها برای انجام کارهای روزمره خود وابسته هستیم ، احتمالاً تلفن ها یکی از بهترین نمونه ها هستند. حتی می توان گفت که آنها در بالای زنجیره غذایی دستگاه تلفن همراه قرار دارند. بدین معنی که تلفن همراه بیش از سایر دستگاه های هوشمند مورد استفاده روزانه کابران قرار میگیرد.
متأسفانه، گوشی های هوشمند و برخی دیگر از محصولات بیشتر از چند سال عمر نمی کنند. این بدان معناست که زباله های الکترونیکی به سرعت انباشته می شوند و آمارها نشان می دهد که سالانه این اتفاق سریعتر می شود.
با این حال، به لطف فناوری جدیدی که توسط شرکت نوپای کانادایی Excir کشف شده است، مقدار امیدواری وجود دارد. Excir راهی برای بازیافت موثر طلا با خلوص 999.9 از زباله های الکترونیکی پیدا کرده است.

new technology

به گزارش بی بی سی، آنچه Excir به دست آورده آنقدر چشمگیر است که سازنده سکه بریتانیایی - Royal Mint Limited - با آن قرارداد امضا کرده است. در این توافقنامه آمده است که Excir حداقل 99 درصد از طلای موجود در صفحات مدار محصولات زباله الکترونیکی را بازیابی می کند.
ظاهراً همه اینها به لطف یک فرایند شیمیایی قابل دستیابی است که می تواند فلز گرانبها را در عرض چند ثانیه استخراج کند. با بودجه کافی و توسعه این فناوری جدید، حتی می تواند این کار را با سایر مواد مانند نقره، مس و پالادیوم نیز انجام دهد.
مدیر اجرایی ضرابخانه آن جسوپ پتانسیل این فناوری جدید را "عظیم" توصیف می کند. شان میلارد، مدیر ارشد رشد نیز اعلام کرده است که انقلابی در صنعت است.
این ضرابخانه اظهار می کند که برآوردها نشان می دهد زباله های الکترونیکی که فقط در سال 2021 تجمع می یابند، به احتمال زیاد بیش از 57 میلیون تن وزن خواهند داشت و در صورت عدم اقدام تا سال 2030 این تعداد به 73 میلیون تن خواهد رسید.
در حال حاضر، تقریباً یک پنجم زباله های الکترونیکی بازیافت می شوند. با کمک کشف Excir ، این تعداد می تواند بسیار بیشتر شود زیرا نتایج آسان تر و سریع تری را ارائه می دهد.


در نهایت به نظر مترجم گوشی های هوشمند به لطف این فناوری جدید می توانند در دوران بعدی خود نوعی طلا باشند.
نظر شما چیست؟دیدگاه خود را با های فن تک به اشتراک بگذارید.


چاپ