ایا زمان متوقف می شود ؟

این چند سال سخت گذشت اما ممکن است اوضاع به زودی بسیار بدتر شود! آیا میشود زمان را متوقف کرد یا در زمان سفر کرد برای گریز از این بحران؟؟

شارون اسکواسونی، استاد پژوهشی در بولتن گفت:«:ما در یک لحظه بحرانی به سر میبریم.این خبر خوبی نخواهد بود،چراکه در زمان خطرناکی گیر افتاده ایم!» بحران آب و هوا و کویید9 دیگر زمانی را برای تلف کردن باقی نگذاشته است.

zamanghiyamat

سازمان غیرانتفاعی هشدار داد که مسابقات تسلیحاتی، بحران آب و هوا و کووید-19 دیگر زمانی را برای تلف کردن باقی نگذاشته‌اند. از سال 1947، زمانی که بزرگترین تهدید برای شهروندان سلاح‌های هسته‌ای بود، ساعت به سمت فاجعه حرکت کرده است
بولتن این پروژه را راه اندازی کرد تا به مردم هشدار دهد که چقدر به نابودی جهان با فناوری های خطرناک نزدیک شده ایم.
دورترین فاصله از نیمه شب به پایان جنگ سرد در سال 1991 رخ داد. زمانی که ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی توافق کردند دو زرادخانه سلاح های هسته ای استراتژیک خود را تخلیه کنند، ساعت روی 23:43 تنظیم شد. نزدیک‌ترین زمان به نیمه‌شب 100 ثانیه بود، زمانی که دو سال پیش تعیین شد و ما هنوز هم در آن گیر کرده‌ایم.زمان کنونی می تواند به عنوان یک تماس برای اقدام فوری عمل کند: ما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود تغییرات اساسی ایجاد کنیم. متأسفانه، ما به احتمال زیاد دکمه تعویق را فشار می دهیم.( به نظر مترجم اینها همه نوعی اخطار برای تغییر در وضعیت کنونی است، به خود آییم)
و اما ممکن یک پرتو امید دیگر شاید وجود داشته باشد: هنوز دقایقی باقی مانده است تا سفر در زمان را ممکن کنیم. این تئوری شگفت انگیز،فیزیک جدید باعث شد، باور کنیم سفردر زمان امکان پذیر است
بحث های زیادی در مورد زمان در دنیای فیزیک کوانتوم وجود دارد. در سطح خرد، جایی که امواج و ذرات می توانند یکسان رفتار کنند، زمان نسبت به قلمرو قابل مشاهده ما در فیزیک کلاسیک، انعطلف پذیرتراست. به ساعت روی دیوار فکر کنید، می توانید دست ها را به عقب فشار دهید، اما این باعث نمی شود که زمان به عقب برگردد. زمان پیش می رود.
اما همه چیز در قلمرو کوانتومی بسیار ساده تر است. اگر بتوانیم فعالیت ذرات را به صورت ریاضی در یک جهت بیان کنیم،آنگاه می توانیم آن را در یک جهت قطری بیان کنیم.
به عبارت دیگر: سفر در زمان در واقع از طریق یک لنز کوانتومی معنا پیدا میکند. هر چیزی که به جلو می رود باید بتواند به عقب برگردد.
اما وقتی به فیزیک کلاسیک برگردیم همه چیز از هم می پاشد. این اختلاف بین فیزیک کوانتومی و کلاسیک یکی از بزرگترین چالش های این رشته است. دو نظریه اصلی منجر به خطا می شود.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ