تک الکترون راه را به سوی استانداردهای جدید باز میکنند.

متداول‌ترین سیستم اندازه‌گیری در جهان، سیستم بین‌المللی واحدها SI است، که در سال 2019 بازتعریف شد.

از آن زمان، واحدها باید بر حسب ثابت‌های طبیعت تعریف می شدند ( یعنی قوانین طبیعت که ثابت هستند.) مانند سرعت نور این بدان معناست که تحقیقات جدیدی برای ارتباط بسیاری از واحدهای سیستم ثابت از طریق تحقق تجربی مورد نیاز است.

galilehgholi

محققان دانشگاه آلتو اکنون راه نویدبخش جدیدی برای پیوند وات (واحد توان) به ثابت های طبیعت یافته اند. آنها معتقدند روش آنها می تواند راه را به سوی یک استاندارد قدرتمند جدید نشان دهد. یعنی یک روش جدید برای تولید مقدار مشخصی از توان که با آن می توان سایر منابع و آشکارسازهای برق را با هم مقایسه کرد.
محققان دستگاهی اختراع کرده اند که فرکانس را به توان تبدیل می کند. فرکانس کمیتی است که می‌توان آن را با عدم قطعیت کم تنظیم کرد و بنابراین مبنای محکمی برای استاندارد جدیدی فراهم می‌کند.
پکولا می‌گوید: «فرکانس را می‌توان بسیار بسیار دقیق تعریف کرد. اگر بتوانید کمیت‌های دیگر را به روشی شناخته‌شده به فرکانس وابسته کنید، در این صورت استاندارد بسیار دقیقی دارید.»
علاوه بر این، محققان کشف کرده اند که چنین وابستگی از قانون ساده ای با دقت و استحکام پیروی می کند.
مارکو مارین سوارز، کاندیدای دکترا می گوید: «این ویژگی ها شانس استفاده از این روش را به عنوان یک استاندارد افزایش می دهد».
مارین سوارز توضیح می‌دهد: «اساساً، این یک روش جدید بالقوه برای تحقق یک وات یا شار انرژی، فقط با تنظیم مقادیر شناخته شده قبلی است.
در آزمایش، توان با یک ترانزیستور تک الکترونی در عملکرد چرخشی آن تولید می شود. این دستگاه قبلاً توسط Pekola ثبت شده بود، که به عنوان یک استاندارد بالقوه برای آمپر، واحد جریان الکتریکی کار می کند، و توسط یک جزیره فلزی کوچک، سرب منبع و تخلیه و یک الکترود دروازه تشکیل شده است و می تواند قدرت های بسیار کوچک را برطرف کند.
. محققان آلتو امیدوارند که کار آنها بعداً توجه مترولوژیست‌هایی را به خود جلب کند که با اندازه‌گیری‌های دقیق‌تر، آن را بیشتر پیش ببرند. هرچندکه این اولین آزمایش هنوز در سطح اندازه‌شناسی نبوده است. ولی می‌توان نشان داد که این اصل کار می‌کند، و همچنین نشان داده‌ شده که اشتباهات اصلی از کجا می‌آیند. باید دید که آیا این مورد توسط جامعه اندازه‌شناسی پذیرفته می‌شود یا خیر.
اکنون محققان به دنبال این هستند که پیشنهاد خود را با مشخص کردن اینکه چگونه قانون تبدیل فرکانس به توان با روش آنها تنظیم می‌شود، به جلو بفرستند. این باعث افزایش دقت در کالیبره کردن توان های کوچک می شود.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ