آزمایش‌های آزمایشگاهی با وضوح بالا سلول ها را نشان می‌دهند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چگونه غشای سلولی منحنی می‌شوند تا «دهانی» ایجاد کنند که به سلول‌ها اجازه می‌دهد چیزهایی را که اطرافشان را احاطه کرده است مصرف کنند.

کومرت کورال، دانشیار فیزیک در دانشگاه ایالتی اوهایو و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «درست مانند عادات غذایی ما اساساً هر چیزی را در بدن ما شکل می‌دهد، نحوه «خوردن» سلول‌ها نیز برای سلامت سلول‌ها اهمیت دارد. و دانشمندان، تا به حال، مکانیزم چگونگی وقوع آن را درک نکرده بودند.

cell

این مطالعه که ماه گذشته در مجله Developmental Cell منتشر شد، نشان داد که ماشین‌های بین سلولی یک سلول در یک ساختار سبد مانند بسیار منحنی جمع می‌شوند که در نهایت به یک قفس بسته رشد می‌کند. دانشمندان قبلاً بر این باور بودند که ساختار به عنوان یک شبکه مسطح شروع می شود.
انحنای غشاء مهم است، کورال گفت: تشکیل پاکت هایی را که مواد را به داخل و خارج از سلول حمل می کنند، کنترل می کند.
کیسه‌ها مواد اطراف سلول را می‌گیرند و در اطراف مواد خارج سلولی شکل می‌گیرند، قبل از اینکه به وزیکول تبدیل شوند - کیسه‌های کوچکی به اندازه یک میلیونم گلبول قرمز. وزیکول‌ها چیزهای مهمی برای سلامت سلول - برای مثال پروتئین‌ها - به داخل سلول حمل می‌کنند. اما آنها همچنین می توانند توسط عوامل بیماری زا ربوده شوند که می توانند سلول ها را آلوده کنند.
اما این سوال که چگونه آن پاکت ها از غشاهایی که قبلاً تصور می شد مسطح هستند تشکیل شده اند، تقریباً 40 سال محققان را با مشکل مواجه کرده است.
کورال می گوید: «این یک بحث در مطالعات سلولی بود. و ما توانستیم از تصویربرداری فلورسانس با وضوح فوق‌العاده برای تماشای شکل‌گیری این پاکت‌ها در سلول‌های زنده استفاده کنیم، و بنابراین می‌توانیم به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه آنها ایجاد می‌شوند.
کورال گفت: «به عبارت ساده، برخلاف مطالعات قبلی، ما به جای گرفتن عکس‌های فوری، فیلم‌هایی با وضوح بالا از سلول‌ها ساختیم. آزمایش‌های ما نشان داد که داربست‌های پروتئینی به محض اینکه به مکان‌های تشکیل وزیکول می‌روند، شروع به تغییر شکل غشای زیرین می‌کنند.»
کورال گفت که این با فرضیه‌های قبلی مبنی بر اینکه داربست‌های پروتئینی یک سلول باید از طریق یک سازمان‌دهی مجدد انرژی‌بر برای انحنای غشاء انجام شود، در تضاد است.
روشی که سلول‌ها وزیکول‌ها را مصرف و دفع می‌کنند، برای موجودات زنده نقش کلیدی دارد. این فرآیند به پاکسازی کلسترول بد از خون کمک می کند. سیگنال‌های عصبی را نیز ارسال می‌کند. شناخته شده است که این فرآیند در چندین بیماری از جمله سرطان و بیماری آلزایمر تجزیه می شود.
کورال گفت: "درک منشاء و پویایی وزیکول های متصل به غشاء مهم است - آنها می توانند برای تحویل دارو برای اهداف دارویی استفاده شوند، اما در عین حال توسط عوامل بیماری زا مانند ویروس ها ربوده شده و به سلول ها وارد شده و آنها را آلوده می کنند." نتایج ما نه تنها برای درک ما از اصول زندگی، بلکه برای توسعه راهبردهای درمانی بهتر نیز اهمیت دارد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ