مولکول اتمسفر گریزان در آزمایشگاه برای اولین بار تولید شد

مولکول متاندیول که قبلاً گریزان بود و اهمیت زیادی برای جوامع آلی، علم جو و اخترشیمی داشت، برای اولین بار توسط محققان دانشگاه هاوایی در مانوآ به صورت مصنوعی تولید شد.

کشف و روش‌های آنها در 30 دسامبر (8مهر)در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد.
متاندیول به نام فرمالدئید مونوهیدرات یا متیلن گلیکول نیز شناخته می شود. با فرمول شیمیایی CH2(OH)2، ساده ترین دیول جمینال است، مولکولی که حامل دو گروه هیدروکسیل ((OH در یک اتم کربن منفرد است. این مولکول‌های آلی به‌عنوان واسطه‌های کلیدی در تشکیل ذرات معلق در هوا و واکنش‌ها در لایه ازن جو پیشنهاد می‌شوند.

CH2OH2

تیم تحقیقاتی متشکل از پروفسور رالف کایزر دپارتمان شیمی، محققان فوق دکتری چنگ ژو، ن. فابیان کلیمایر و سانتوش سینگ و دبلیو ام. اندرو ترنر، دستیار مدیر آزمایشگاه Keck در اخترشیمی - متاندیول را از طریق پردازش انرژی یخ های با دمای بسیار پایین آماده کرد و مولکول را از طریق یک ابزار طیف سنجی جرمی با فناوری پیشرفته مشاهده کرد که از فوتیونیزاسیون خلاء قابل تنظیم استفاده می کند (فرآیندی که در آن یون از برهمکنش یک فوتون تشکیل می شود). همراه با یک اتم یا مولکول در WM آزمایشگاه کک در اخترشیمی. محاسبات ساختار الکترونیکی توسط استادیار دانشگاه می سی سی پی، رایان فورتنبری، پایداری فاز گاز این مولکول را تایید کرد و مسیری را از طریق واکنش اتم‌های اکسیژن برانگیخته شده الکترونیکی با متانول نشان داد.
به گفته محققان، این یافته ها درک آنها از شیمی اساسی و پیوندهای شیمیایی دیول های جمینال را ارتقا می دهد و نقش آنها را به عنوان یک بازیگر کلیدی در محیط های جوی و بین ستاره ای نشان می دهد. اخترشناسان ممکن است اکنون بتوانند از تلسکوپ های رادیویی برای شناسایی مولکول های گریزان مانند متاندیول در اعماق فضا استفاده کنند.
این استراتژی همه کاره برای سنتز ابتدا مولکول هایی مانند دیول های جمینال، قبل از جستجوی آنها در مناطق ستاره ساز، ممکن است در نهایت ما را به درک ساختار مولکولی و پیوند شیمیایی مولکول های ارگانیک عجیب و غریب نزدیک کند، که طبق کتاب های درسی "نباید وجود داشته باشد. " نویسندگان همچنین در حال برنامه ریزی بررسی پایداری و آماده سازی متانتریول CH(OH)3 و متان تترائول C(OH)4 هستند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ