افزایش آمار مبتلایان به زوال عقل در انگلستان تا سال 2024!!

مطالعه جدید نشان می دهد که آمار مبتلایان به زوال عقل تا سال 2024 در انگلستان 42 درصد بیشتر از میزان پیش بینی شده خواهد بود.

درمان آلزایمر Donanemab

مطالعه اخیر مرکز The Lancet Public Health نشان داد که بعد از سال 2008، میزان مبتلایان به زوال عقل برای اولین بار در سال 2024 به 1.7 میلیون مورد خواهد رسید. این تعداد 42 درصد بیشتر از میزانی است که سازمان های بهداشتی انگلستان پیش بینی می کردند. روش های مقابله با زوال عقل می تواند تا حدودی از افزایش سریع آن جلوگیری کند.

مطالعه قبلی محققان براساس داده های 2008 تا 2010 نشان داد که روند صعودی ابتلا به زوال عقل در کشورهای پیشرفته کاهش پیدا کرده است. با این حال طبق نتایج بررسی های جدید این روند پس از سال 2008 در انگلستان و ولز دوباره روند صعودی پیدا کرده است. طبق آمار جدید محققان پیش بینی می کنند که تعداد مبتلایان به این بیماری در آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

برهمین اساس تعداد افراد مبتلا به زوال عقل در انگلستان و ولز با 57 درصد افزایش از 0.77 میلیون در سال 2016 به 1.2 میلیون در سال 2040 بیشتر خواهد شد. اما، آمار شورای تحقیقات اقتصادی و اجتماعی بریتانیا پیش بینی می کند این مقدار به 1.7 میلیون نفر برسد. تیم تحقیقاتی برای این کار از اطلاعات مطالعه طولی انگلیسی پیری (ELSA) در سال های 2002 تا 2019 استفاده کردند که از افراد بالای 50 سال جمع آوری شده بود، استفاده کردند. آنها بعد از بررسی، متوجه شدند که که نرخ بروز زوال عقل (معیاری که در نظر می گیرد چند درصد از جمعیت در هر گروه سنی مبتلا به زوال عقل هستند) بین سال های 2002 تا 2008 به میزان 28.8 درصد کاهش یافت. مهم‌تر از همه، محققان دریافتند که تفاوت‌ها در میزان بروز زوال عقل بین گروه‌های آموزشی در حال افزایش است، زیرا هم کاهش کمتری در سال‌های 2002-2008 و هم افزایش بیشتری پس از سال 2008 در شرکت‌کنندگان با سطح تحصیلات پایین‌تر مشاهده کردند.

اگر میزان بروز به همان سرعتی که بین سال‌های 2008 تا 2016 مشاهده شد افزایش یابد (افزایش سالیانه 2.8 درصدی)، محققان پیش‌بینی می‌کنند که تعداد افراد مبتلا به زوال عقل در انگلستان و ولز تا سال 2040 به 1.7 میلیون نفر خواهد رسید.

دکتر یونتائو چن از مرکز اپیدمیولوژی و مراقبت های بهداشتی UCL می گوید: "تفکر این که تعداد افرادی که با زوال عقل زندگی می کنند ممکن است تا سال 2040 تا 70 درصد بیشتر از زمانی باشد که میزان زوال عقل در کشور کاهش پیدا کرده بود، شوکه کننده است. این بیماری نه تنها تأثیر مخربی بر زندگی افراد درگیر خواهد داشت، بلکه هزینه های بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌های فعلی بر سیستم سلامت و مراقبت‌های عمومی وارد می کند. کنترل مداوم می تواند به سازمان های بهداشت عمومی در اتخاذ سیاست مناسب کمک زیادی کند.
اگرچه افزایش موارد زوال عقل اغلب به سالمندان نسبت داده می شود اما، نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که این بیماری در گروه های سنی پایین تر نیز در حال افزایش است. محقق اصلی این مطالعه، پروفسور اریک برونر از مرکز UCL در این مورد می گوید:"تحقیقات ما نشان داد که روند افزایشی زوال عقل در کشور حتی با همین شیب فعلی، بیش از هر چیزی به یک سیاست درست نیاز دارد. یکی از دلایل اصلی افزایش آمارهای مبتلایان به زوال عقل در کشور، پیری جمعیت است.ما نمی دانیم این روند صعودی تا چه زمانی ادامه پیدا می کند اما، بریتانیا باید خود را برای حمایت از این بیماران در آینده آماده کند."

جیمز وایت، رئیس انجمن آلزایمر از تأثیرگذاری ملی می گوید: «زوال عقل بزرگترین مشکل بهداشتی حال حاضر ماست. آمارهای مرکز Lancet یادآور این نکته است که بدون اقدام مناسب، ما در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. از هر سه نفری که امروز در بریتانیا به دنیا می آیند، یک نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می شود. تشخیص زودهنگام هرگز به این اندازه مهم نبوده است. همه افراد مبتلا به زوال عقل باید به تشخیص به موقع، دقیق و خاص دسترسی داشته باشند. اینکه شما چه کسی هستید یا در کجا زندگی می کنید نباید هیچ تاثیری در این مورد داشته باشد.»


چاپ