ویروس آبله میمونی به نزدیکی ایران رسید

مقامات بهداشت هند اولین مرگ ناشی از ابتلا به ویروس آبله میمونی را به ثبت رساند. این اولین مرگ ناشی از بیماری آبله میمونی در قاره آسیا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ابتلای بیمار هندی با های فن تک همراه باشید.

able 2
دولت هند به صورت رسمی اعلام کرد که یکی از شهروندان این کشور به دلیل ابتلا به آبله میمونی فوت کرد. به تازگی سه مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری در کشورهای برزیل و اسپانیا نیز گزارش شده بود. بیشتر بخوانید


این شهروند هندی به تازگی ازسفر به امارات متحده عربی بازگشته بود.
به گزارش های فن تک و به نقل از خبرگزاری Agence France-Presse، مقامات ایالت کرالای هند اعلام کردند: بر اساس آزمایشات صورت گرفته بر روی این جوان ۲۲ ساله، مرد جوان به ویروس آبله میمون مبتلا شده بود.
این جوان هندی تقریبا یک هفته از سفر به امارات برگشته و بعد از انتقال به بیمارستان ایالت کرالا در تاریخ ۳۰ ژوئیه درگذشت. روزنامه رسمی هند به نقل از وزیر بهداشت کرالا، وینا جورج گزارش داد این جوان هیچ علائم اولیه ای از آبله میمون نداشت و تنها با علائم التهاب و خستگی در بیمارستان بستری شد.

وینا جورج در ادامه گفت: اعضای خانواده، دوستان و کادر پزشکی که با این جوان در ارتباط بوده اند، فعلا تحت نظر هستند.
سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد، از ابتدای ماه مه تا امروز بیش از ۱۸ هزار مورد ابتلا به آبله میمون در سراسر جهان و خارج از قاره آفریقا شناسایی شده که درصد بیشتری از این آمار ساکن کشورهای اروپایی هستند.


چاپ