مرسدس به دنبال آینده ای سبز در فضا !

شرکت مرسدس مایباخ با همکاری شرکت Space Perspective در حال ساخت یک سفینه فضایی با قابلیت انتشار کربن صفر است. این قرارداد گام بزرگی در جهت توسعه صنعت گردشگری فضایی به حساب می آید.

بالون فضایی مرسدس بنز

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از مجله newsweek؛ شرکت مرسدس مایباخ با همکاری شرکت Space Perspective در حال ساخت یک بالون فضایی با ظرفیت حمل هشت مسافر است. مرسدس مایباخ با همکاری Space Perspective قصد دارند به مشتریان خود فرصت تجربه یک سفر فضایی تا ارتفاع 100000 فوتی از سطح زمین را بدهند. نکته جالب این سفینه، میزان آلایندگی صفر آن است. به زبان ساده تر، سفینه بدون این که هیچ آلودگی در فضا ایجاد کند می تواند مسافران را تا ارتفاع صد هزار فوتی از سطح زمین بالا ببرد.


Space Perspective یک شرکت فناوری فضایی است که بالون فضایی SpaceBalloon را ساخت. این بالون با استفاده از گاز هلیوم می تواند تا ارتفاع 100000 فوتی از سطح زمین بالا رود. مسافران سفینه از این فاصله می توانند به تماشای صحنه های زیبایی از کره زمین در فضا بپردازند. سواری سفینه فضایی از طریق وسایل نقلیه الکتریکی مرسدس مایباخ انجام می شود. بر اساس این قرارداد، مرسدس-مایباخ خودروهای الکتریکی مورد نیاز را برای انتقال مسافران به فرودگاه Space Perspective در کیپ کاناورال ایالت فلوریدا فراهم خواهد کرد. به علاوه، مرسدس-مایباخ در طراحی و ساخت کابین SpaceBalloon نیز نقش خواهد داشت. این همکاری نشان‌دهنده علاقه شرکت‌های بزرگ به توسعه گردشگری فضایی است. گردشگری فضایی یک صنعت نوظهور است که پتانسیل ایجاد فرصت‌های اقتصادی و گردشگری جدید را دارد.

پایداری، دسترسی و امنیت

این شرکت‌ها بالون فضایی نپتون را به عنوان «در دسترس‌ترین، پایدارترین و امن ترین فضاپیما روی سیاره زمین» توصیف می‌کنند. این بالون فضایی از سه بخش مختلف شامل بالون، سیستم فرود رزرو و کپسول نپتون تشکیل شده است. کپسول سفینه فضایی نپتون از زمان بلند شدن تا فرود به بالون فضایی متصل است و همین ویژگی باعث افزایش امنیت پرواز می شود. این کار درست عکس کاری است که فضاپیماهای دیگر انجام می دهند. فضاپیماهای حال حاضر معمولا محفظه های خدمه آنها در اواسط پرواز از سیستم پرواز جدا می شود و به سیستم پروازی دیگر منتقل می شود. این بالون فضایی فقط از طریق سوخت هیدروژن تجدیدپذیر به حرکت خود تا فضا ادامه می دهد. بنابراین، بالون جدید می تواند به عنوان تنها سفینه فضایی بدون کربن در جهان شناخته شود.

سفینه فضایی با سرعت 12 مایل به سمت بالا حرکت می کند پس، افراد از نظر پزشکی برای شرکت در این سفر مشکلی پیدا نمی کنند. استفاده از بالون در ماموریت های فضایی یا دیگر ارگان های دولتی به یک امر عادی تبدیل شده است. ناسا معمولا از بالون برای جابجایی تلسکوپ های تحقیقاتی و ابزارهای سنگین و حساس استفاده می کند. این کشتی های هوایی به چترهای قدرتمندی مجهز هستند که در صورت بروز مشکل بتواند فرود ایمن را تضمین کند.
سازندگان بالون، هشت صندلی لوکس برای هشت مسافر طراحی کرده اند. مسافران علاوه بر دسترسی به منظره پانورما از فضا به اتصال Wi-Fi هم دسترسی خواهند داشت. بنابراین، آنها می توانند در طول سفر تصاویر زیادی را برای خانواده یا دوستان خود ارسال کنند.

بالون ها به امکاناتی مجهزند که می تواند برای محققان در ماموریت های فضایی کاربرد زیادی داشته باشد. سالن سفینه به اندازه ای جادار است که افراد می توانند به راحتی در آن راه بروند، نوشیدنی بنوشند یا صحبت کنند. این بالون قادر است از پایگاه های دریایی یا زمینی بلند شود. یک کشتی دریایی به نام ام اس وویجر، نیز برای عملیات بازیابی بالون در دریا در نظر گرفته شده است.

کشتی MS Voyager هم اکنون در کارخانه کشتی سازی کنراد جهت پرتاب و بازیابی بالون فضایی تجهیز شده است. طبق برنامه ریزی انجام شده این کشتی از اواخر سال 2023 وارد ناوگان دریایی ایالات متحده خواهد شد. سفینه فضایی نپتون برای فرودهای زمینی نیز از فضاپیمای شرکت مستقر در مرکز فضایی افسانه‌ای کندی استفاده خواهد کرد.


چاپ