هابل تصاویر زیبایی از برخورد دو کهکشان را منتشر کرد

با وجود راه اندازی تلسکوپ فضایی جیمز وب، هابل همچنان ما را با تصاویر شگفت انگیزی از جهان هستی غافلگیر می کند.

برخورد دو کهکشان
طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، سازمان فضایی ایالات متحده با همکاری آژانس فضایی اروپا تصویر جدید هابل از کهکشان Arp-Madore 417-391 که در فاصله 670 میلیون سال نوری از ما قرار دارد را، منتشر کرده اند. مدارهای گرانشی آن‌ها در اثر برخورد، یک حلقه عجیب با دو هسته کهکشانی ایجاد کرده است که یک توده ستاره ای بزرگ تر را تشکیل می دهد.

دوربین های پیشرفته تلسکوپ می تواند به آن برای شناسایی کهکشان‌های عجیب و ماده تاریک کمک کند. محققان از سخت‌افزار هابل برای تهیه فهرستی از کارهای آینده تلسکوپ جیمز وب استفاده می‌کنند. جیمز وب، گاهی اوقات با هابل برای مطالعه اجرام فضایی همکاری می کند.

ممکن است فکر کنید هابل به دلیل مشکلات متعددی که در سیستم آن رخ داده است، مانند گذشته فعالیتی ندارد. البته، پیش بینی می شود در صورت عدم اقدامات لازم هابل تا سال 2030 به زمین سقوط کند. ناسا با همکاری شرکت اسپیس ایکس به دنبال راه حلی برای جلوگیری از این اتفاق است. اسپیس ایکس در حال بررسی تقویت مدار هابل برای نگه داشتن این تلسکوپ در فضاست. اما، هیچ تضمینی برای افزایش طول عمر آن وجود ندارد. این تصاویر ممکن است آخرین تصاویر تلسکوپ باشد.