ناسا پدیده های هوایی ناشناس را بررسی می کند

حداقل همه ی ما یک بار به موجودات فرا زمینی و وجود حیات در کرات دیگر فکر کرده ایم. این فرضیه هر بار با رویت برخی اشیاء مرموز و ناشناس در آسمان قوت می گیرد. ناسا، اصطلاح یوفوها را برای اشیای ناشناس هوایی به کار می برد. به تازگی سازمان فضایی ایالات متحده می خواد تحقیقات وسیع تری در این زمینه انجام دهد و نتایج بررسی خود را به اطلاع عموم مردم برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر از اهداف این تحقیقات تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

ufo
یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در بین علاقه مندان به فضا، ایده یوفوها است. در حالی که، بسیاری از دانشمندان بر احتمال وجود حیات در سیارات دیگر اتفاق نظر دارند و سازمان‌هایی مانند SETI (یک موسسه غیرانتفاعی است که در سال 1984 تأسیس شده و هدف آن کشف، درک و توضیح منشأ و ماهیت حیات در جهان است) برای دهه‌ها در جستجوی شواهدی برای این موضوع بوده‌اند، اما فرضیه وجود موجودات فرا زمینی، ایده‌ای نیست که اخترشناسان آن را جدی بگیرند. با این حال، فرضیه وجود بشقاب پرنده های بیگانه اسرارآمیز در آسمان، یکی از مواردی است که برای مردم همواره هیجان انگیز بوده است.

اکنون، ناسا می خواهد از دیدگاه علمی به بررسی پدیده‌های هوایی ناشناس (UAPs) بپردازد. زیرا علاوه بر این که، آژانس قصد دارد روشن کند که "هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند UAP ها منشأ فرازمینی داشته باشند"، به شناسایی اشیاء موجود در جو زمین هم می پردازد تا بتواند از وسایل نقلیه پرنده مانند هواپیماها محافظت کند.

مطمئناً اشیاء زیادی در جو وجود دارند که شناسایی آنها آسان نیست، از بالون های هواشناسی گرفته تا هواپیما و پدیده های نور. ارتش ایالات متحده اخیراً در حال بررسی این موضوع بوده است و ناسا می گوید که می خواهد به دلایل مشابه به این مطالعه بپیوندد.

ناسا در حال تامین بودجه یک مطالعه مستقل در مورد UAP ها است که توسط یک اخترفیزیکدان به نام دیوید اسپرگل اداره می شود. ایده این است که به داده های محدودی که در UAP ها وجود دارد نگاه کنیم و در نظر بگیریم که چگونه می توان داده ها را در مورد، پدیده های مشابه در آینده جمع آوری کرد.

این ایده قطعاً یک ایده بحث برانگیز است، هم از نظر دانشمندانی که صرف زمان و پول را در این زمینه به مسخره می‌گیرند و هم از نظر کسانی که به وجود بشقاب پرنده‌ها اعتقاد دارند، زیرا بعید است آن ها به هر چیزی که ناسا می‌گوید، اعتماد کنند.

اما، توماس زوربوخن، معاون مدیر علوم ناسا، از عقیده خود، که این موضوع را شایسته بررسی نمی داند، عقب نشینی کرده است. او در یک کنفرانس تلفنی گفت: «در یک نوع محیط علمی سنتی، صحبت در مورد برخی از مسائل ممکن است نوعی جبهه گرفتن تلقی شود. صحبت کردن در مورد چیزهایی که علم واقعی نیستند، یا همان شبه علم ها و من واقعاً به شدت با آن مخالفم. من واقعاً معتقدم که کیفیت علم نه تنها با خروجی‌هایی که پشت سر آن است، بلکه با طرح سؤالاتی که به مقابله با علم می پردازد، نیز سنجیده می‌شود.»

این مطالعه حدود 9 ماه انتظار می رود که طول بکشد. در این مطالعه، قرار است دانشمندان و متخصصان در زمینه های هوانوردی ، تجزیه و تحلیل داده ها پس از بررسی کامل، گزارش خود را به صورت عمومی منتشر کنند.