مریخ در 29 ژانویه(9 بهمن) بسیار نزدیک به ماه می شود

پیوند ماه و مریخ با چشم غیر مسلح در 9 بهمن قابل مشاهده خواهد بود.

قرار بود در شب (29 سپتامبر)(7 مهر) یک "برخورد نزدیک" بین ماه و مریخ اتفاق بیفتد، زیرا تنها با فاصله کمی تقریبی 2 درجه از یکدیگر فاصله خواهند داشت. مشاهده این رویدادی آسمانی در هند، حدود ساعت 8:34 بعد از ظهر به اوج خود خواهد رسید. این دو جرم آسمانی با عبور ماه به سمت جنوب مریخ، از سمت راست صعودی را به اشتراک خواهند گذاشت. البته ماه و مریخ تنها نخواهند بود. چراکه زهره به عنوان نزدیکترین همسایه سیاره ای زمین میز در این رویداد قرار خواهد گرفت.

mars nasa unsplash 1634203725515

ماه و مریخ هر دو در قوس، یک صورت فلکی بزرگ جنوبی و یکی از دوازده عضو دایره البروج{ دایرۀ عظیمی از آسمان که مدار حرکت سالانۀ ظاهری خورشید است} خواهند بود. اگر بتوانید ارتفاع کافی بین ساختمان ها و درختان را ببینید، قادر خواهید بود آنها را در نزدیکی یکدیگر مشاهده کنید.و البته می توانید ونوس و عطارد را نیز تماشا کنید ، گرچه این سیاره ها بسیار کم نور به نظر می رسد، و زحل با تمام درخشندگی اش کمی دورتر به سمت چپ قرار میگیرد.
طبق گزارش In The Sky، در این رویداد به قدری سیاره ها از هم جدا خواهند شد که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا از طریق یک دوربین قابل مشاهده خواهند بود.
هر گروه بندی نزدیک اجرام آسمانی{به هر ماده فیزیکی طبیعی موجود در فضای بیرونی گفته می‌شود} را معمولاً یک ربط می گویند. با این حال، اصطلاح دقیقی که برای چنین گروه‌بندی‌هایی به کار می‌رود، یک صفت است که ممکن است یک ربط نیز باشد یا نباشد. بنابراین ربط یک رویداد آسمانی زمانی رخ میدهد ، که دو یا چند جرم نجومی عروج راست یکسانی را به اشتراک می گذارند


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ