پرتاب ماهواره هواشناسی دراول ماه مارس سال 2022

پس از پرتاب نسل بعدی ماهواره هواشناسی در هفته گذشته برای اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) ایالات متحده آمریکا، اتحادیه پرتاب یونایتد (ULA) ویدئویی جالب از این ماموریت را به اشتراک گذاشته است که موشک Atlas V خود را در حال حمل ماهواره به مدار نشان می دهد. برای اطلاع از جزئیات ماموریت این ماهواره تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

موشک Atlas V در روز سه‌شنبه، 1 مارس از کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد. ویدئویی که به زیبایی گرفته شده است (در زیر) شامل تصاویری از پرتاب برای پرتاب و همچنین خود پرتاب است و چندین سکانس تایم لپس و دیگر موارد چشم نواز را نشان می‌دهد.

ماهواره هواشناسی

ماهواره جدید GOES-18 به ارزش 6000 پوندی NOAA در کنار GOES-16 و GOES-17 که به ترتیب در سال‌های 2016 و 2018 پرتاب شدند، اکنون در مدار قرار دارد. ریک اسپینراد، مدیر NOAA، در مورد پرتاب موفقیت آمیز هفته گذشته گفت: «GOES-T [که اکنون به عنوان GOES-18 نامیده می شود] به مجموعه فناوری های پیشرفته ای می پیوندد که داده ها و تصاویر حیاتی را برای پیش بینی محققانی که آب و هوای خطرناک را ردیابی و برای سازمان هواشناسی گزارش کرده، ارسال می کنند.»
به طور خاص، شبکه ماهواره ها به هواشناسان کمک می کند تا رویدادهای شدید آب و هوایی مانند رعد و برق، گردباد، و طوفان را پیش بینی و نظارت کنند. آنها علوه بر آن می توانند پیشرفت خطرات زیست محیطی از جمله آتش سوزی های جنگلی و فوران های آتشفشانی را شناسایی و دنبال کنند.
GOES-18 که توسط لاکهید مارتین ( شرکت سازنده هواپیماهای جنگی) ساخته شده است، حداقل تا 15 سال آینده بر ساحل غربی ایالات متحده، آلاسکا، هاوایی، مکزیک، آمریکای مرکزی و اقیانوس آرام نظارت خواهد داشت.
موشک Atlas V که برای پرتاب هفته گذشته استفاده شد، یک موشک کاری برای اهداف اتحادیه ULA است. ماموریت اخیر NOAA نود و دومین پرتاب این وسیله نقلیه و بیست و دومین ماموریت با مشارکت برنامه خدمات پرتاب ناسا، که در سال 1998 به منظور اتصال شرکت های خصوصی علاقه مند به استقرار ماهواره با ارائه دهندگان وسایل نقلیه پرتاب مانند ULA آغاز شد.


چاپ