کاوش دنیای بیگانگان با تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا (ویدئو)

تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال ارتقای مطالعات سیارات فراخورشیدی به سطح بعدی است و به ما کمک می کند تا برای اولین بار جو جهان های بیگانه به اندازه زمین را مشخص کنیم.

برای ادامه جزئیات به منزله جستجوی دنیای دیگر با تلسکوپ فضایی جیمز وب با های فن تک همراه باشید.
وب با استفاده از تکنیک‌های گذر و طیف‌سنجی، جو سیاره‌ها را برای جست‌وجوی بلوک‌های سازنده حیات در سایر نقاط جهان مطالعه خواهد کرد.
در مجموعه «کاوش در جهان‌های بیگانه با تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا»، دکتر گیادا آرنی، دانشمند فضایی پژوهشی از مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا، قابلیت‌های علمی وب را در ارتباط با حوزه اختر زیست‌شناسی و جستجوی ما برای حیات در جهان معرفی می‌کند.
در این مجموعه، ما به کاوش وب در سیستم TRAPPIST-1 (سیاره ای متشکل از هفت سیاره فراخورشیدی سنگی)، جستجوی آن برای امضاهای زیستی جوی (شواهد علمی از حیات گذشته یا حال)، و تکنیک هایی که وب در آن استفاده خواهد کرد، خواهیم پرداخت.

James Webb Space Telescope in Space Artists Conception

دکتر جیادا آرنی: ماموریت‌های ناسا مانند کپلر و همچنین تس، ماهواره بررسی سیارات فراخورشیدی گذر، واقعاً درک ما از جمعیت‌شناسی سیارات فراخورشیدی را متحول کرده است.
آن‌ها به ما برخی از ویژگی‌های سیاره‌ای اساسی، اما همچنین واقعاً مهم را گفته‌اند، مانند: اندازه سیارات، فاصله این سیارات از ستاره‌هایشان، میزان رایج سیارات از انواع مختلف.
اما ما می‌خواهیم گام بعدی را هم‌اکنون برداریم و درباره این سیارات بیشتر بدانیم، درست به عنوان منابع نقطه‌ای دور، اما به عنوان مکان‌های واقعی، قابل مقایسه با جهان‌های منظومه شمسی.
بنابراین جیمز وب به ما کمک می کند تا با مشخص کردن جو سیارات فراخورشیدی، قدم بعدی را برداریم.
این می‌تواند ترکیب این جوها را اندازه‌گیری کند، و ما قبلاً توانسته‌ایم این کار را برای بزرگ‌ترین سیارات فراخورشیدی «بزرگ شده» به اندازه مشتری با جوی بزرگ انجام دهیم.
اما ما نتوانسته‌ایم این کار را برای سیاره‌های کوچکی به اندازه زمین و با جو نازک انجام دهیم.
بنابراین ما واقعاً به یک مأموریت قدرتمند و توانا مانند جیمز وب نیاز داریم تا بتوانیم آن اندازه‌گیری‌های واقعاً حساس را انجام دهیم تا به ما بگوید که سیارات فراخورشیدی به اندازه زمین واقعاً چه شکلی هستند.


های فن تک از شما دعوت می کند برای دیدن دنیای دیگر با تلسکوپ جیمز وب به اینستاگرام های فن تک مراجعه فرمایید.

و نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید

 


چاپ