ارتش آمریکا تصاویری از بالون جاسوسی چین منتشر کرد

ارتش آمریکا تصاویر جدیدی از بالون جاسوسی چین در حین پرواز منتشر کرد.

بالون جاسوسی چین
براساس گزارش وب سایت abc7chicago؛ این تصاویر توسط هواپیمای جاسوسی U-2 نیروی هوایی ایالات متحده گرفته شد. این تصویر مربوط به 3 فوریه زمانی که بالون جاسوسی در ارتفاع 60000 پایی غرب میانه پرواز می کرد، توسط هواپیمای جاسوسی که مشغول گشت زنی در سراسر ایالات متحده بود ثبت شد.

هواپیمای جاسوسی آمریکا

در این تصویر هواپیمای U-2 درست بالای بالون چینی قرار دارد و کلاه خلبان در پس زمینه تصویر به راحتی دیده می شود. هواپیماهای جاسوسی U-2 در حالت عادی تک سرنشین هستند اما هواپیمایی که در کنار بالون گشت زنی می بینید دو سرنشین دارد. U-2 معمولا در ماموریت های آموزشی توسط دو خلبان هدایت می شود. این تصویر را خلبانی که روی صندلی دوم نشسته بود، گرفته است. کلاه و لباس خلبانان این نوع هواپیماهای جاسوسی با خلبانان هواپیماهای جنگی بسیار متفاوت است. این لباس ها مانند لباس های فضانوردان به سیستم کنترل فشار هوا مجهز هستند تا با افت فشار در ارتفاعات بالاتر، از آن ها محافظت کند.

خلبان هواپیمای جاسوسی آمریکا

بالون سفید رنگ با خود تجهیزاتی مانند حسگرهای شناسایی، آنتن ها و پانل های انرژی خورشیدی را حمل می کرد. طول این بالون به اندازه سه اتوبوس مدرسه بود. ارتش ایالات متحده این بالون را روز 4 فوریه در آب های نزدیک به سواحل کارولینای جنوبی منهدم کرد. آن ها در طول دو هفته ماموریت جستجو در سواحل کارولینا، توانستند بیشتر بالون و محموله های آن را پیدا کنند. این محموله برای تجزیه و تحلیل بیشتر در اختیار FBI قرار گرفته است. این حادثه یک طوفان سیاسی در سطح داخلی و بین المللی به پا کرد.


چاپ