پهباد جاسوسی جدید KHRONOS: محصول مشترک کانادا و فرانسه

کانادا و فرانسه به صورت مشترکی از یک پهباد نظامی جدید رونمایی کردند.

پهباد جاسوسی کانادا و فرانسه

Rheinmetall Canada به عنوان بزگترین تامین کننده تجهیزات نظامی کانادا و شرکت Elistair به عنوان یکی از سازندگان مطرح پهبادهای نظامی و جاسوسی به صورت مشترک در حال توسعه یک پهباد جدید موسوم به " پهپاد در جعبه "هستند. هدف آنها از این مشارکت ارائه راه حل های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) به مشتریان نظامی اعلام شده است. این پهپاد که "پهپاد در جعبه" نام دارد در یک جعبه کوچک که توسط یک خودروی بدون سرنشین (UGV) حمل می‌شود، قرار می گیرد.

پهپاد جدید مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند پرواز خودکار یا اتوپایلوت، کنترل از راه دور و ارتباطات ماهواره‌ای است. این فناوری‌ها به پهپاد امکان می‌دهد تا به طور ایمن و موثر در شرایط مختلف عملیاتی پرواز کند. خودرویUGV می‌تواند پهپاد را برای شناسایی و مراقبت، حمل و نقل، یا پشتیبانی از قدرت آتش به مکان‌های مختلف حمل کند. این سیستم جدید در میدان جنگ فرضی راین متال کانادا در سن ژان-سور-ریشلیو ایالت کبک، با موفقیت آزمایش شد.
در این نمایش، پهپاد "در جعبه" با موفقیت ازخودروی UGV به پرواز در می آید و ماموریت‌های شناسایی و مراقبت را انجام می دهد. از این پهپاد می‌توان در عملیات های مختلف نظامی استفاده کرد. به عنوان نمونه: آنها برای شناسایی دشمن، نظارت بر مناطق دورافتاده، یا حمل و نقل تجهیزات و مهمات کارایی زیادی دارند.

پهباد جاسوسی کانادا و فرانسه جعبه

Guilhem de Marliave، مدیرعامل شرکت Elistair گفت: "ما از همکاری با یک شرکت پیمانکار تجهزات نظامی بزرگ مانند Rheinmetall Canada خوشحالیم. شرکت راین متال کانادا با ترکیب خودروهای خودران UGV های سری Mission Master خود با پهپاد خودکار KHRONOS می تواند راه حلی بهتری برای عملیات جاسوسی و اسکورت کاروان نیروهای نظامی ارائه دهد.»

پهباد KHRONOS Elistair می تواند از جعبه پهپاد در کمتر از دو دقیقه به پرواز در بیاید و تا 24 ساعت به صورت مداوم در هوا معلق بماند. علاوه براین، این توانایی را دارد که از روی یک خودروی در حال حرکت پرواز کند و محیط اطراف خود را تا شعاع 10 کیلومتر در شبانه روز پوشش دهد. وزن پهباد KHRONOS به حدود 30 کیلوگرم می رسد و در شرایط نامساعد جوی قادر به پرواز است. از مهم ترین ویژگی این پهباد، قابلیت پشتیبانی از فناوری مکان یابی GPS است.

به عنوان مثال: اگر یک گروه از نیروهای نظامی در یک منطقه شهری مشغول حرکت باشند آنها می توانند از پهپاد KHRONOS برای شناسایی دشمن استفاده کنند . پهپاد به طور خودکار نیروهای در حال حرکت را تعقیب می کند و تصاویر و اطلاعات مهمی را در اختیار نیروهای نظامی قرار می دهد. این اطلاعات می تواند به نیروهای نظامی کمک کند تا دشمن را سریع تر شناسایی و از خود در برابر حملات آنان محافظت کنند. این دستگاه به یک موتور برقی مجهز است که صدای کمی تولید می کند. بنابراین در ماموریت هایی که نیاز به مخفی کاری و تحرک بالایی دارند مانند عملیات شناسایی در مناطق دشمن کاربرد زیادی خواهد داشت.

به گفته آلن ترمبلی، معاون توسعه کسب و کار و نوآوری در راین متال کانادا در این مورد می گوید:" خودروهای خودران سری Mission Master UGV می تواند محموله های مختلفی را برای ISR حمل کند. این سیستم برای کار در محیط‌های پرخطر که محدویت GPS، GNSS و RF دارند طراحی شده است. پهپاد KHRONOS را می‌توان در کمتر از دو دقیقه از یک جعبه کوچک مستقر کرد. این ویژگی آن را برای ماموریت‌هایی که نیاز به واکنش سریع دارند، ایده‌آل می‌کند."

پهبادهای جدید در هر دو پلتفرم های ثابت و سیار قابل استفاده هستند. آنها برای راه اندازی به نیروی انسانی کمی نیاز دارند. آنها در واقع مانند یک برج مراقبت عمل می کنند. با وجود امکانات بسیار پیشرفته، یک عیب بزرگ دارند: اتصال آنها به وسیله نقلیه! این اتصال در واقع تنها نقطه آسیب پذیری آن است. اما در مجموع قابلیت ارائه نظارت مداوم، ارتباطات ایمن و مصرف انرژی کم در عملیات های خاص از معایب آن بیشتر است. به گفته شرکت Elistair پهپاد KHRONOS تا مارس 2024 آماده عرضه به بازار خواهد شد. این سیستم به دلیل ابعاد کوچک و API بازش، همه‌کاره است و می تواند به راحتی با هر وسایل نقلیه دیگر ادغام شود.


چاپ