سلاح جدید اوکراین برای جنگ با پهپادها!!

یک دانشمند ناشناس اوکراینی موفق شد ماده جدیدی ساخت که می تواند از سربازان در برابر پهبادهای روسی محافظت کند.

پهباد روسی استتار

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از inews ؛ یک دانشمند اوکراینی توانست با استفاده از فناوری نانو ماده جدیدی بسازد که تجهیزات و نیروهای نظامی را از دید هواپیماهای بدون سرنشین پنهان کند. این ماده می تواند نشانه های گرمایی نیروها و تجهیزات را به صورت کامل بپوشاند.

شاید این ضرب المثل به گوشتان خورده باشد:" ضرورت مادر همه اختراعات است". یک دانشمند مواد توانست از علم خود برای محافظت از اوکراینی ها در برابر حملات پهبادهای روسی استفاده کند. ماده جدید به نام "فانتوم اسکین" توسط یکی از ساکنان بوچا در واکنش به قتل عام وحشیانه نیروهای روسی ساخته شد. نام این دانشمند همچنان محرمانه ماند اما، ماده جدید او از مدتی قبل در خط مقدم اوکراین به کار گرفته شد. این ماده از مواد پلاستیکی مشکی ساخته شده است که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به یک برزنت کمپینگ دارد. این پوشش مشکی می تواند از تابش سیگنال های حرارتی بدن انسان یا تجهیزات نظامی جلوگیری کند و آنها را از دید سنسورهای مادون قرمز نامرئی کند.
سربازان نظامی می توانند با استتار خود و پناهگاهشان به Phantom Skin از دید سنسورهای کوادکوپترها در امان بمانند. با استقرار انبوه هواپیماهای بدون سرنشین توسط روسیه و اوکراین، قابلیت "پنهان شدن در دید آشکار" می تواند مزیت بزرگی به حساب بیاید. این قابلیت می تواند سربازان، مجروحان جنگی و مردم عادی را از دید پهبادها در امان نگه دارد و علاوه برآن، توان بیشتری به نیروهای تک تیرانداز می دهد.

ساختار تشکیل دهنده فانتوم اسکین معلوم نیست. اما انتظار می رود این ماده از ترکیبات نانوتکنولوژی مانند گرافن ساخته شده است که می تواند علائم گرمایی را به خوبی بپوشاند. دانشمند ناشناس با کمک شرکت نظامی Spets Techno Expert (STE) اوکراین توانست این ماده را بسازد. این پوشش حتی می تواند از افراد در برابر دوربین های دید در شب نصب شده بر روی پهپادها محافظت کند. مدیر روابط عمومی شرکت STE در مورد اختراع جدید گفت:"مجروحان زیادی در میدان جنگ با کمک Phantom Skin نجات پیدا کرده اند."

ماده "فانتوم" در رویداد بین المللی تجهیزات دفاعی و امنیتی لندن (DSEI) به نمایش عمومی گذاشته شد. سخنگوی SET در پایان صحبت های خود گفت:"با ارزش ترین جنبه این فناوری، دریافت پیام های محبت آمیز از کسانی است که در خط مقدم میدان های جنگی حضور داشتند. این پیام ها نشان دهنده قدرت واقعی فانتوم اسکین در نجات افراد است."


STE هیچ اطلاعاتی از سفارشات احتمالی در مورد "Phantom Skin" یا تسلیحات نظامی دیگری که در نمایشگاه DSEI به نمایش گذاشت منتشر نکرد. اما با توجه به کاربرد تاکتیکی چنین فناوری، نیروهای نظامی کشورهای زیادی در سراسر جهان طالب آن خواهند بود. یکی دیگر از تلیحات نظامی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، پهباد زیردریایی «MAGURA» است که گفته می شود در حملات نظامی علیه نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه و پل کرچ واقع در منطقه کریمه نقش مهمی ایفا کرد.

سخنگوی STE افزود:"جنگ روسیه علیه ما توانست ساختار DNA نظامی اوکراین را دگرگون کرده است. اگر در بازارهای بین المللی خبرهایی با این مضمون «منفجر کردن کشتی‌های جنگی روسیه » یا «استتار علیه پهپادهای کرملین» منتشر شود، توجه زیادی را به خود جلب می کند. درست است که تهاجم روسیه برای ما یک تراژدی است اما، برای بخش دفاعی اوکراین یک نقطه عطف محسوب می شود."


چاپ