ماموریت موفقیت آمیز هلیکوپتر خودران VSR700 ایرباس در دریا!

هلیکوپتر خودران VSR700 ایرباس توانست ماموریت دریایی خود را با موفقیت به پایان برساند.

پهباد ایرباس

هلیکوپتر جدید ایرباس با پیاده سازی 80 نوع روش فرود و پرواز مستقل از عرشه یک کشتی غیرنظامی، مانور دریایی را با موفقیت به پایان رساند. تیم مهندسی با کمک سیستم Airbus DeckFinder قابلیت خودکار برخاست و فرود را به این دستگاه اضافه کند. عملکرد این پرنده آهنی با دقت 10 تا 20 سانتی متری در محیط های سخت و چالش برانگیز که میدان دید بسیار محدود است، بی نظیر بود.


نمونه اولیه 700 VSR پهباد توانست در شرایط طوفانی که سرعت وزش باد به 40 گره دریایی می رسید، به مدت 8 ساعت پرواز کند. پرنده هوشمند، این ماموریت را 14 بار در شرایط مختلف دریایی انجام داد. طبق برنامه ریزی های انجام شده، پهباد ایرباس قرار است به ناوگان نیروی دریایی فرانسه ملحق شود. از امکانات مهم آن می توان به قابلیت اجرای عملیات جاسوسی، مقابله با زیردریایی دشمن (ASW)، جنگ با تجهیزات نظامی مستقر در سطح دریا (ASuW)، برقرای امنیت دریایی، کنترل و شناسایی هدف (ISTAR)و عملیات نجات نیروها(SAR) اشاره کرد.

نیکلاس دلماس، مدیر پروژه VSR 700 از بخش هلیکوپترهای ایرباس گفت: "نمونه اولیه VSR 700 توانست 8 ساعت در شرایط بد آب و هوایی پرواز کند. ما این آزمایش را 14 بار و در چندین منطقه مختلف دریایی فرانسه تکرار کردیم. این مانور آزمایشی، مهم ترین مرحله این پروژه محسوب می شود. ما در این مانورها، عملکرد پهباد را در شرایط عملیاتی مورد ارزیابی قرار دادیم. خوشبختانه VSR 700 در تمام تست های عملکرد بی نظیری از خود به نمایش گذاشت ".

این پهپاد فرانسوی از سوخت دیزل/جت استفاده می‌کند و حدود ۶.۲ متر طول دارد. علاوه براین، قادر است روی ناوچه‌ها و کشتی‌های جنگی با ابعاد مشابه هم کار کند. حداکثر سرعت آن به ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می تواند تا حداکثر ارتفاع ۶۰۰۰ متر پرواز کند.


چاپ