مشخصات اصلی دوربین گوشی شیائومی14 اولترا منتشر شد!

سازنده چینی گوشی های هوشمند قصد دارد رویداد اختصاصی آنپکد گوشی پرچمدار Xiaomi 14 Ultra را 22 فوریه برگزار کند.

مشخصات اصلی شیائومی 14

با نزدیک شدن به زمان رونمایی گوشی شیائومی14 اولترا، این شرکت امروز مشخصات بیشتری از دوربین اصلی و قابلیت های آن منتشر کرد. سازندگان نسخه پریمیوم گوشی های نسل چهاردهم روز گذشته هم تعدادی تصاویر مربوط به طراحی این دستگاه در وب سایت رسمی خود به اشتراک گذاشتند. مراسم این رویداد بزرگ ابتدا یک بار در تاریخ 22 فوریه در چین و یک بار دیگر 25 فوریه به صورت جهانی برگزاری می شود.

مشخصات دوربین Ultra Xiaomi14  

سازنده چینی اعلام کرد که نسخه Ultra Xiaomi14  به دوربین اصلی50 مگاپیکسلی از نوع  900 LYT- مجهز خواهد بود. این دوربین به عنوان نسل دوم دوربین های یک اینچی سونی شناخته می شود و از قطر مورب 16.384 میلی‌متر استفاده می‌کند. این دوربین در واقع جایگزین دوربین IMX989 می شود که در گوشی پرچمدار قبلی شیائومی استفاده شده بود. نسل جدید این دوربین ها می تواند از دیافراگم متغیر f/1.63 و f/4.0 پشتیبانی کند.

شیائومی14 دوربین لایکا

دوربین900 LYT- رزولوشنی برابر با 50 مگاپیکسل دارد که کاربران به کمک آن می توانند عکس‌هایی با جزئیات دقیق و وضوح بالاتری ثبت کنند. اندازه هر پیکسل آن حدود 1.6 میکرومتر است. اندازه بزرگ پیکسل ها به جذب نور بیشتر و ثبت تصاویر با کیفیت‌تر در نور کم کمک می‌کند. سونی در ساخت این دوربین از فناوری CMOS با دو لایه مجزا استفاده کرده است: یک لایه برای ترانزیستور و دیگری برای فوتودیود . این فناوری به دوربین اجازه می‌دهد تا تصاویر با رنج دینامیکی بالا و جزئیات دقیق تر ثبت کند. در مجموع، LYT-900 به عنوان بهترین مدل  در میان سنسورهای دوربین LYT سونی شناخته می شود.

طبق گزارش های فاش شده قبلی، گوشی پریمیوم مدل 2024 شیائومی به یک صفحه نمایش 6.73 اینچی از نوع AMOLED 2K  با نرخ تازه سازی 120 هرتزی ، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 و باتری 5300 میلی آمپری مجهز است که می تواند از شارژ بی سیم 90 واتی و 50 واتی به راحتی پشتیبانی کند.

سیستم عامل این گوشی از اندروید 14 تشکیل می شود. اما شیائومی، یک رابط کاربری به نام HyperOS را نیز به قابلیت های آن اضافه کرده است. می‌توان گفت که HyperOS مانند یک پوسته عمل می‌کند که ظاهر و عملکرد اندروید 14 را در این گوشی تغییر می‌دهد. دوربین سلفی جلوی گوشی شیائومی 14 اولترا از نوع 32 مگاپیکسلی است. به احتمال زیاد این دستگاه با حداکثر تا 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5x  و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی از نوع  4.0UFS وارد بازارهای جهانی خواهد شد.


چاپ