قلم هوشمند اپل به ویژگی "فشردن" مجهز می شود!

اپل تغییرات جدیدی در سیستم عامل آیپد نسخه iPadOS 17.5 انجام داده است.

قلم هوشمند اپل نسل سوم

همانطور که در مقاله های قبلی اشاره کردیم اپل قرار است بعد از یک وقفه دو ساله، سری جدید آیپدهای خود را در اوایل ماه مه معرفی کند. اما به نظر می رسد این رویداد بزرگتر از آن چیزی باشد که انتظار آن را داشتیم!

تحلیلگران وب سایت مشهور 9to5Mac به تازگی در بررسی کدهای نسخه بتای توسعه دهندگان سیستم‌عامل iPadOS 17.5سرنخ های جدیدی از ویژگی های قلم لمسی نسل بعدی اپل یعنی Apple Pencil 3 کشف کردند. مهم ترین ویژگی این مداد هوشمند چیست؟ یکی از ویژگی های اصلی مداد اپل، قابلیت ""فشردن" است. این قابلیت چه کمکی به کاربر می کند؟ کاربر با کمک این ویژگی می تواند توضیحات اضافی، عکس، امضا را به یادداشت یا نقاشی خود اضافه کند. به عبارت ساده تر، شما فقط کافی است برای انجام این کارها نوک مداد را فشار دهید نه بدنه آن را! انجام همین کار، یک تغییر بزرگ نسبت به نسل فعلی (Pencil 2) به حساب می آید.

آخرین بروزرسانی برنامه Find My هم نشان می دهد که سخت افزاری جدیدی در راه است. کدهای اضافه شده به احتمال زیاد مربوط به Pencil 3 می شود. با این قابلیت، اگر کاربر مداد لمسی خود را گم کند، می تواند با کمک برنامه Find My به راحتی آن را پیدا کند. البته قضیه به همین جا ختم نمی شود! اپل در بدنه برنامه iPadOS 17.4 یک API جدید برای PencilKit تعریف کرد.(ابزار PencilKit به توسعه دهندگان کمک می کند برنامه های خود را مداد هوشمند سازگار کنند.) البته هنوز سازنده توضیحات دقیقی در مورد آن منتشر نکرد اما، شایعه شده که این قلم هوشمند با نوک های مغناطیسی قابل تعویض عرضه خواهد شد.

قلم هوشمند اپل نسل سوم پورت شارژ

طبق گزارش هایی که در مورد قلم لمسی نسل سوم اپل وجود دارد به نظر می رسد سازنده آن قصد دارد در این مراسم از یک مجیک کیبورد جدید مخصوص آیپد رونمایی کند. گزارش های بلومبرگ هم این ادعا را تایید می کند. مجیک کیبورد نسل جدید می تواند به کاربر تجربه ای شبیه به لپ تاپ را بدهد. بیشتر افرادی که با آیپد کار می کنند علاقه دارند همچین حسی را تجربه کنند.

تحلیلگران صنعت فناوری معتقدند آیپد پرو بعدی از یک طراحی بی نظیر، صفحه نمایش از نوع OLED و مهم تر از همه پردازنده M3 برخوردار خواهد بود. پردازنده جدید اپل قدرت و عملکرد بیشتری نسبت به پردازنده های M2 و M1 دارد. در مورد آیپد ایرهای جدید هم این احتمال وجود دارد که سازنده همان طراحی فعلی را پیاده سازی کند و فقط پرازنده آن را به M2 تغییر دهد. Apple امیدوار است محصولات جدید با استقبال خوبی از سوی خریداران روبرو شود. در هر حال، تا زمان برگزاری رویداد بعدی زمان زیادی باقی نمانده است. باید منتظر ماند و دید!


چاپ