رندر آیپد ایر 2024 با صفحه نمایش 12.9 اینچی منتشر شد!

رندرهای تبلت نسل بعدی آیپد ایر اپل با صفحه نمایش 12.9 اینچی به تازگی فاش شد.

آیپد ایر 2024

اگر رندرهای جدید فاش شده واقعیت داشته باشد، اپل قصد دارد تبلت های نسل بعدی آیپد ایر را باز طراحی کند. وب سایت mobiles 91 به تازگی رندرهای جدیدی از iPad Air نسل بعدی منتشر کرد که تغییرات قابل توجهی را نشان می دهد. اگر نگاه کلی به این تصاویر بیندازیم می بینیم که تبلت های نسل جدید از نظر ظاهری شباهت زیادی با مدل های نسل 4 و 5 دارد و فقط اندازه آن نسبت به قبلی های کمی بزرگتر به نظر می رسد. دستگاه از نمای جلو یک آیپد پرو 12.9 اینچی است اما حاشیه های آن از نظر ضخامت شباهت زیادی به آیپد ایرهای 10.9 اینچی دارد.

یکی از تغییرات مهم دیگری که در سری جدید رخ داده است مربوط به قاب پشتی می شود. در بدنه پشتی آیپد ایر همیشه یک دوربین گرد وجود داشت که در طراحی جدید جای خود را به یک دوربین بلندتر و قرصی شکل عوض کرده است درست مانند گوشی های آیفون X و XS !

آیپد ایر 2024 دکمه کناری

دکمه Touch ID مانند مدل های قبلی در قسمت بالای تبلت قرار دارد. جایی که می‌توانید برای باز کردن قفل، پرداخت و پیمایش از آن استفاده کنید. بندگوهای آن در بالا و پایین صفحه نمایش قرار گرفته اند تا بتوانند صدای واضح و رسایی را ارائه دهند. دکمه پاور دستگاه در قسمت کناری سمت راست تبلت وجود دارد و کاربر با کمک آن قادر است بین سه حالت هواپیما، روشن/خاموش و ریستارت سوئیچ کند. مانند محصولات دیگر، اپل از یک پورت USB-C در پایین دستگاه برای شارژ یا اتصال به کامپیوتر استفاده کرده است.

آیپد ایر 2024 دکمه

تحلیگران مشهوری مانند کو معتقدند آیپد ایرهای نسل بعدی مجهز به تراشه قدرتمند M2 هستند که عملکرد بهتری نسبت به تراشه M1 دارند. به احتمال زیاد اپل تولید انبوه آن را از اوایل سال 2024 آغاز می کند تا برای عرضه در ماه مارس آماده باشد. اگر به خاطر داشته باشیم شرکت Apple آخرین iPad Air های خود را در سال 2022 عرضه کرد. این اولین دفعه ای است که شرکت کوپرتینویی در سال 2023 هیچ نسخه جدیدی از تبلت های خود به بازار عرضه نکرد. به همین علت شاید در این فاصله زمانی تصمیم گرفته در سال 2024 تمامی نسخه های آیپد خود را بروز رسانی کند.

تبلت های مدل 2022 اپل به صفحه نمایش 10.9 اینچی از نوع Liquid Retina IPS LCD با قابلیت پشتیبانی از 500 نیت روشنایی مجهز بود. به این سخت افزار یک پردازنده M1 و کارت حافظه حداکثر تا 256 گیگابایت، یک دوربین 12 مگاپیکسلی عریض در قاب پشتی، یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی فوق عریض در جلو و باتری 28.6 وات ساعتی نیز اضافه کنید.


چاپ