نوکیا با عرضه دو گوشی هوشمند صنعتی 5G بازار را هدف گرفت!

شرکت نوکیا به تازگی از دو مدل گوشی صنعتی با نامهای Nokia HHRA501x و Nokia IS540.1 رونمایی کرد.

گوشی صنعتی نوکیا

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ شرکت نوکیا دیگر گوشی هوشمند تولید نمی کند. اما، طرفداران آن می توانند گوشی های شرکت فنلاندی HMD را که تحت برند نوکیا تولید می شود خریداری کنند. این شرکت به تازگی از دو گوشی صنعتی نوکیا HHRA501x و نوکیا IS540.1 رونمایی کرد.

شرکت HMD گوشی های جدید صنعتی را با کمک شرکت آلمانی i.safe MOBILE Gmbh ساخته است. مدل های جدید بیشتر مخصوص کارگرانی که در محیط های سخت کار می کنند، طراحی شده است. بنابراین، همه افراد نیازی به استفاده از این نوع گوشی ها ندارند. طبق بیانیه شرکت سازنده، هر دو مدل برای شرکت ها و صنایع مختلف مناسب است و می تواند از مقاومت IP-68 پشتیبانی کند. IP-68 یک استاندارد بین‌المللی برای میزان مقاومت در برابر گرد و غبار یا نفوذ آب است که توسط کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیکی (IEC) تعریف شده است. این استاندارد از دو عدد تشکیل شده است که هر یک میزان محافظت دستگاه در برابر گرد و غبار و آب را نشان می دهد عدد اول نشان‌دهنده میزان محافظت در برابر گرد و غبار است و عدد دوم نشان‌دهنده میزان محافظت در برابر آب می باشد.

هر دو گوشی صنعتی از سیم کارت eSIM پشتیبانی می کنند و دو سیم کارته هستند. گوشی Nokia HHRA501x و Nokia IS540.1 از قابلیت end-to-end برای ایجاد ارتباط در شبکه های بی سیم خصوصی استفاده می کنند. این راه حل به سازمان‌ها کمک می‌کند تا شبکه‌های بی‌سیم خصوصی خود را با کارایی و امنیت بیشتری مدیریت کنند. بنابراین می توانند تمام نیازهای اتصال شبکه های نفت و گاز، معدن و صنایع پتروشیمی را به راحتی برآورده کنند. از آن ها حتی می توان در محیط های خطرناک قابل اشتعال استفاده کرد. این گوشی ها در مواقع ضروری قادرند از تمام باندهای فرکانس رادیویی پشتیبانی کنند و برای انجام این کار تمام گواهینامه های لازم را دریافت کرده اند وهیچ محدودیتی در شرکت های مختلف سراسر جهان ندارند.

مشخصات سخت افزاری: دو گوشی هوشمند جدید مجهز به پردازنده های کوالکام QCM6490 مجهز هستند که معمولا در دستگاه های IoT (اینترنت اشیاء)مورد استفاده قرار می گیرند. طبق پیش بینی ها، گوشی های یک نمایشگر 6 اینچی دارند که توسط یک صفحه محافظ از نوع Corning Gorilla Glass3 محافظت می شود. از نظر حافظه نیز، یک حافظه ذخیره سازی 8 گیگابایتی و یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارند. شرکت HMD از باتری 4400 میلی آمپر ساعتی در هر دو مدل استفاده کرده است و به همین علت، با یک بار شارژ می توانند زمان زیادی کار کنند. هنوز معلوم نیست گوشی های جدید قرار است با چه قیمتی در بازارهای جهانی عرضه شوند. اما شرکت ها می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شرکت فنلاندی تماس بگیرند.


چاپ