بهترین ویژگی های iPadOS 16

همه امکاناتی که کاربران از یک آیپد انتظار دارند، اپل با iPad OS 16 جدید خود، آن ها را برآورده می کند.اپل شب گذشته در رویداد WWDC 2022 که در 16 خرداد 1401 برگزار شده بود، آیپد جدید را معرفی و از Stage Manager به عنوان بزرگ ترین ویژگی آن معرفی کیرد. با کمک این ویژگی کاربران می توانند پنجره های بیشتری را هم زمان باز کرده و بین آن ها حر کت یا جست و جو کنند. قابلیتی که مشابه آن را در مک‌بوک‌های دارای Ventura می‌بینید. برای اطلاعات بیشتر از امکانات آیپد جدید اپل تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

ipadios16 2

ویژگی Stage Manager در iPad ، محدود به تبلت هایی است که از تراشه M1 پشتیبانی می کنند، به این معنی که فقط با سه مدل iPad کار می کند: inch iPad Pro 12.9 (نسل پنجم)، inch iPad Pro 11 (نسل سوم). و آیپد ایر (نسل پنجم) که به تازگی راه اندازی شده است.
اگر تجربه کار با iPad Air نسل چهارم را داشته باشید، از تست پیش‌نمایش توسعه‌دهنده iPadOS 16 هیجان‌زده می شوید، زیرا مدتهاست که کاربران منتظر ویژگی چند وظیفه ای هستند. اما در کمال تعجب، اپل یکی از مهم ترین ویژگی های iPadOS 16 را برای دستگاه های یک یا دو نسل قبل آن عرضه نمی کند.

قابلیت جدید فقط به تغییر اندازه ویندوز محدود نمی شود. Stage Manager ویژگی‌های بیشتری مانند ویژگی برنامه مرکزی را ارائه می‌کند که بر روی برنامه‌ای که روی آن کار می‌کنید تمرکز می‌کند، بدون اینکه تمام صفحه را اشغال کند. به معنای دیگر، می‌توانید این برنامه اصلی را در مرکز قرار دهید در حالی که سایر برنامه‌ها به ترتیب استفاده اخیر در سمت چپ چیده شده‌اند. به‌علاوه، پنجره‌های همپوشانی (به یک چیدمان دسک‌تاپ معمولی ویندوز یا macOS فکر کنید)، یا گروه‌بندی برنامه‌ها را دریافت نخواهید کرد.

با وجود آن که iPadOS با آیپدهای مجهز به پردازنده A9 و جدیدتر سازگار است، اما این که اپل بهترین ویژگی iPadOS را به جدیدترین تبلت‌هایش محدود می‌کند، بسیار بد است. به نوعی، به نظر می‌رسد اپل در حال کنار گذاشتن آیپدهایی است که دو سال پیش عرضه شده‌اند، که برای شرکتی که به داشتن چرخه عمر طولانی برای دستگاه‌هایش افتخار می‌کند، خوب به نظر نمی‌رسد.

Stage Manager تنها ویژگی غایب در اینجا نیست. اگر آیپدی قدیمی‌تر از آیپدهایی که اپل معرفی کرده، دارید که روی تراشه A12 Bionic کار می‌کند، نمی‌توانید از ویژگی تعویض حافظه مجازی نیزاستفاده کنید و حافظه موجود برای همه برنامه‌ها را افزایش دهید. همچنین تجربه نوشتاری کاملاً جدید را هم از دست خواهید داد، که اپل ادعا می کند روان‌تر است و به شما امکان می‌دهد بین ورودی صدا، لمس و Apple Pencil به طور یکپارچه جابجا شوید.

در نهایت، پشتیبانی از نمایشگر خارجی و بنابراین کشیدن و رها کردن بین iPad و صفحه نمایش خارجی به مدل های iPad Pro محدود می شود.


       مقالات مرتبط



چاپ