اپل به دنبال تحقق رویای استیو جابز

تونی فادل یکی از اعضای تیم سازنده اولین تلفن همراه اپل فاش کرد که محصول آینده اپل، آیفون 15 پرو بدون شیار سیم کارت عرضه خواهد شد. او در مصاحبه ای گفت استیوجابز، می خواست اولین آیفون را بدون سیم کارت بسازد. رویای که بعد مرگ او، به یک هدف برای شرکت اپل تبدیل شده است. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این مصاحبه تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

تصویر استیو جابز
آیفون صنعت فناوری را وارد عصر جدیدی کرد و تلفن های هوشمند را به ضروری ترین ابزار زندگی ما تبدیل کرد. اما آیا می دانستید که استیو جابز، بنیانگذار c0 اپل، می خواست اولین آیفون بدون سیم کارت باشد؟ جابز ظاهراً به جای تکیه بر فناوری سلولی GSM بیشتر به استفاده از CDMA برای اتصال آیفون به دکل های تلفن همراه علاقه داشت.

تونی فادل، «پدر آی‌پاد»، در مصاحبه ای که برای تبلیغ کتاب جدیدش با روزنامه نگار جوانا استرن انجام داده بود، فاش کرد که چشم‌انداز جابز برای آیفون، داشتن یک تلفن همراه بدون شیار سیم‌کارت بود.

فادل فاش کرد که جابز از طرفداران پر و پا قرص آیفون با اسلات سیم کارت فیزیکی نبود. به گفته فادل، جابز می خواست اپل از فناوری CDMA در آیفون خود برای اتصال به دکل های تلفن همراه به جای GSM استفاده کند. فادل در ادامه گفت که باید جابز را متقاعد می کرد که پذیرش فناوری CDMA برای آیفون در بازار فعلی، بسیار کم است. در نهایت، اپل نسخه CDMA آیفون 4 را عرضه کرد، اما شیار سیم کارت همچنان در آن باقی ماند.
اپل در آیفون های خود قابلیت eSIM را ارائه می دهد، اما این ویژگی تنها به چند کشور محدود می شود. آیفون بدون سیم‌کارت فیزیکی چیزی است که اپل سال‌ها در رویای آن بود و به نظر می‌رسد که این شرکت در تلاش است که رویای جابز را که تولید دستگاهی بدون شیارسیم‌کارت بود، محقق و به زودی تولید کند. در واقع، شایعات حاکی از آن است که مدل‌های آیفون 15 پرو ممکن است با اسلات سیم‌کارت عرضه نشوند، که این اقدام، راه را برای عرضه آیفون بدون سیم‌کارت هموار می‌کند.
غول کوپرتینویی (یک شهری واقع در شهرستان سانتا کلارا، ایالت کالیفرنیا) قرار است اواخر امسال آیفون 14 را عرضه کند و بر اساس اطلاعات فاش شده، مجموعه جدید ممکن است شامل تغییرات داخلی زیادی باشد. هفته گذشته، گزارش جدیدی نشان داد که اپل در حال برنامه ریزی برای حذف پورت لایتنینگ در آیفون و جایگزینی آن با پورت USB-C است، این تصمیم به دنبال قوانین جدید کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه کانکتور USB-C تبدیل به پورت استاندارد برای همه گوشی های هوشمند شوند، گرفته شده است.


چاپ