بهترین گوشی های هوشمند برای سالمندان در سال 2022

انتخاب گوشی هوشمند مناسب می تواند کاری خسته کننده و گاهی طاقت فرسا باشد. تعداد زیادی گوشی در هر لحظه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و بسیاری از آنها شبیه به هم هستند اما از نظر فضای ذخیره سازی و عملکرد متفاوت هستند. اگر پدربزرگ و مادر بزرگی دارید که با فناوری های هوشمند آشنا نیستند، احتمالاً به دنبال گوش هوشمندی خواهید رفت که کار با آن ساده تر باشد. برای آشنایی بیشتر با گوشی های هوشمند مناسب سالمندان با های فن تک همراه باشید.


ما در اینجا بهترین تلفن های همراه برای سالمندان بی سواد و کم سواد از لحاظ سواد رسانه ای را معرفی خواهیم کرد:


بهترین گوشی‌های هوشمند و برنامه‌ها برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های غیرمتخصص

Motorola Moto G Power

Motorola Moto G Power

اگر می خواهید عمر باتری طولانی مدت داشته باشید Motorola Moto G Power گزینه مناسبی خواهد بود. باتری 5000 میلی آمپری به راحتی دو تا سه روز می تواند دوام بیاورد بنابراین لازم نیست هرروز نگران حمل شارژر خود باشید. متأسفانه، این باتری بزرگ، گوشی را حجیم و ضخیم می کند، اما تجربه کاربری بی دردسری دارد. این دستگاه دارای پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 665 و پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno 610 با 4 گیگابایت رم است که برای بسیاری از عملکردهای اولیه کافی است. همچنین دارای یک دوربین پشتی اصلی 16 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 118 درجه، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی است.

Samsung Galaxy A32 5G

Samsung Galaxy A32 5G

عمر باتری طولانی در دستگاه سامسونگ می خواهید؟ به سراغ Samsung Galaxy A32 5G بروید. این دستگاه 5G دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی 1080p با دوربین پانچ سوراخ و نرخ به روز رسانی 120 هرتز است. این ویژگی‌ ها تجربه تماشای بی‌ نظیری را به شما ارائه می‌دهند و ایده‌آل برای سالمند انی که از تماشای فیلم یا تماس ویدیویی با عزیزان خود لذت می‌برند. دارای پردازنده اسنپدراگون 750G با 6 گیگابایت رم است که عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد. به علاوه، 128 گیگابایت فضای ذخیره ‌سازی دارد که با با درگاه کارت microSD می توان آن را ارتقا نیز داد.
• Motorola Moto G Stylus

Motorola Moto G Stylus

علاوه بر راحتی یک تلفن هوشمند معمولی، Motorola Moto G Stylus به شما عزیزان این امکان را می‌دهد که آزادانه با دست روس صفحه نمایش ترسیم کنید، اطلاعات مهم را یادداشت کنید یا کنترل‌های حرکتی روی دستگاه خود داشته باشید. عمر باتری دو روزه تضمین می کند که آنها می توانند مدت زمان طولانی با دوستان و خانواده در تماس باشند. پردازنده Qualcomm Snapdragon 665 سرعت و پاسخگویی خوبی را ارائه می دهد و دوربین 48 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار به معنی عکس ها و ویدیوهای با کیفیت بالا می باشد. حتی بهتر از آن، موتورولا Moto G Stylus با Sprint و سایر برنامه‌های پیش پرداخت سازگار است و تضمین می کند که صورت‌ حساب های غیر منتظره مشکل ساز نمی شوند.
• iPhone SE (2020)

iPhone SE

آیفون SE (2020) یک گزینه فوق العاده برای سالمندان ماهرتر از نظر فناوری است تا از فناوری اپل بدون وزن بیش از حد یا برچسب قیمت سنگین استفاده کنند. این یک گوشی استثنایی، با دوربین عالی و عمر باتری خوب در طول روز است، اما کاربرد آن به همین جا ختم نمی شود. این تلفن دارای چندین گزینه دسترسی مفید است، از جمله: متن صوتی، اسکنر اثر انگشت، افزایش حساسیت به لمس سه بعدی، اندازه متن قابل تغییر، و ساده ‌سازی صفحه اصلی. شایان ذکر است که صفحه نمایش نسبتا کوچک 4.7 اینچی ممکن است مشکلاتی را برای کسانی که مشکلات حرکتی دست دارند مانند تاندونیت، تونل کارپال و دست پنجه ایجاد کند.
جایگزین های دیگر برای پدربزرگ ها و مادربزرگ های متخصص

این گوشی های iPhone, Samsung Galaxy, و LG با ویژگی هایی که در ذیل به آن اشاره می کنیم برای افراد سالمند متخصص سودمند باشند. اگر از قبل با IPad آشنایی دارید یا با آن کار کرده اید، ممکن است آیفون برای شما یک پیشنهاد وسوسه انگیز باشد، زیرا آی‌پد و آیفون سیستم‌عامل و چیدمان کلی یکسانی دارند. بعلاوه، گزینه های دسترسی آن به شما این امکان را می دهد که بسیاری از تنظیمات بینایی، شنوایی و گفتار را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید. همچنین یک حالت سمعک برای بهبود کیفیت صدا طراحی شده است. گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی نیز مزایای خود را در سهولت استفاده دارند. حالت Easy Mode با عنوان مناسب، طرح بندی صفحه اصلی را تغییر میدهد، بنابراین تعداد کمتری از صفحات برنامه می‌توانند در صفحات وجود داشته باشند زیرا دارای نماد بزرگتری هستند.


چاپ