شارژ سیمی سریع وان پلاس ۱۰ پرو

چند روز پیش، رندرهای فرضی وان پلاس ۱۰ پرو و ​​مشخصات اصلی آن معلوم شد و اکنون، یک افشاگر قابل اعتماد ادعا می کند که این دستگاه سرعت شارژ سیمی فوق العاده سریعی را ارائه می دهد.

‏وان پلاس تایید کرده است که امسال مدل T وجود نخواهد داشت و این بدان معناست که سری وان پلاس ۱۰ پرچمدار بعدی این شرکت خواهد بود. ظاهراً سازنده یک برآمدگی دوربین مانند Galaxy S21 را انتخاب کرده است که سه سنسور را در خود جای می دهد.

اگر طراحی وان پلاس ۱۰ مانند مدل های قبلی باشد، این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام استفاده می کند. شایعه شده است که این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی و باتری بزرگتر از سلول ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی وان پلاس ۹ پرو است که از شارژ ۶۵ واتی پشتیبانی می کند و برای شارژ کامل به ۲۹ دقیقه زمان نیاز دارد.

‏وان پلاس ۱۰ پرو می تواند شارژ سریع ۱۲۵ واتی را ارائه دهد.

شارژ سریع وان پلاس ۱۰ پرو

انتظار می رود وان پلاس ۱۰ پرو دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی باشد و افشاگر ،Mukul Sharma، (از طریق سایت Android Authority) می گوید که از شارژ سریع ۱۲۵ واتی پشتیبانی می کند. گفته می‌شود که شرکت اوپو، خواهر وان پلاس، نیز در حال کار بر روی چندین گوشی از جمله Find X4 است که با پشتیبانی از شارژ ۱۲۵ واتی عرضه می‌شود.

شیائومی 11T Pro در حال حاضر با شارژ ۱۲۰ واتی پیشتاز است و شارژ ۱۲۵ واتی وان پلاس یک رکورد جدید خواهد بود. این گوشی همچنین دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و با شارژ ۱۲۰واتی در عرض ۱۷ دقیقه از صفر به شارژ کامل می رسد.

اوپو قبلا از شارژر ۱۲۵ واتی خود رونمایی کرده است و تنها به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا گوشی با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را به طور کامل پر کند.

‎در حالی که پشتیبانی از شارژ ۱۲۵ وات روی کاغذ مطمئناً خوب به نظر می رسد، یک مشکل وجود دارد: سرعت شارژ بالاتر باتری را سریعتر خراب می کند. به عنوان مثال، شارژ فلش ۱۲ واتی اوپو باعث می‌شود که باتری ظرف دو سال یک پنجم ظرفیت خود را از دست بدهد. به همین علت هم، دلیلی وجود دارد که گوشی های پرچمدار برتر سال ۲۰۲۱ مانند Samsung Galaxy S21 Ultra و Apple iPhone 13 Pro Max به ترتیب از شارژ های ۲۵ وات و ۲۷ وات پشتیبانی می کنند. گوگل در مورد پیکسل ۶ نیز رویکرد محتاطانه تری در پیش گرفته است.

 


چاپ