اولین عینک هوشمند فیسبوک(ویدئو)

فیسبوک از اولین عینک هوشمند که اولین گام به سوی قابلیت های پوشیدنی واقعیت مجازی است را با قیمت 299 دلار معرفی کرد

این عینک که با همکاری شرکت «اسیلور لاکسوتیکا»، سازنده عینک‌های «ری‌بن»، تولید شده است، و به کاربران این امکان را میدهد که به موسیقی گوش کنند، با دیگران تماس بگیرند، عکس و فیلم بگیرند، و این موارد را از طریق یک اپلیکیشن یا برنامه کاربردی در حساب کاربری خود در فیسبوک به اشتراک بگذارند.
این عینک های داستان‌های ری‌بن- Ray Ban "Stories" نامیده می شوند، این عینک ها در سه سبک موجود هستند که هر کدام بر اساس طرح های رای بن سنتی طراحی شده اند ، از جمله "Wayfarer" که همیشه محبوب بود، یکی از تنها مدل های عینک آفتابی که تقریباً برای هر کسی جذاب به نظر می رسد.

ray ban facebook stories smart glasses launched 2

درآمد فیسبوک سال گذشته میلادی حدود ۸۶ میلیارد دلار بود که بخش عمده این مبلغ از طریق تبلیغات تأمین شد. اما این غول شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه واقعیت مجازی و افزوده انجام داده است. فیسبوک علاوه بر توسعه سخت‌افزارهایی مانند هدست‌های «اوکالوس وی‌آر» روی فناوری‌های مچ‌بند برای پشتیبانی از عینک‌های واقعیت افزوده کار می‌کند.
فیس بوک یک هاب چند دوربین جدید ایجاد کرده است که به کاربر امکان می دهد آنچه را که می بیند در هر زمان ضبط کند. شما به سادگی روی دکمه بالای بازو ضربه می زنید و ضبط شروع می شود و راهی آسان برای ثبت تجربیات شما، بدون این که شما را از لحظه دور کن ، ارائه می دهد. این عینک جدید شامل یک دستیار مجازی اختیاری است، و عکس‌ها و ویدیوها می‌توانند بدون استفاده از دست و فقط از طریق فرمان صوتی ضبط شوند.
عینک داستان های Ray Ban- Ray Ban "Stories شامل دوربین های دوگانه 5 مگاپیکسلی است که تقریباً دو برابر رزولوشن جدیدترین نسخه Spectacles است. این امر تضمین می کند که تصاویر ضبط شده شما بهترین ظاهر خود را داشته باشند، در حالی که دستگاه همچنین از فناوری تثبیت کننده ضبط پیشرفته فیس بوک بهره می برد، این یک گجت هوشمندی ست که تولید محتوای شما را به حداکثر می رساند.
فیس بوک همچنین بلندگوهای گوش باز را به دستگاه خود اضافه کرده است، بنابراین می توانید به موسیقی گوش دهید یا از طریق عینک خود تماس بگیرید، چراکه این عینک هوشمند، دارای میکروفون داخلی سه گانه است و این یک امتیاز بزرگ محسوب میشود، در حالی که فیس بوک همچنین امکان فعال کردن ضبط عینک را از طریق فرمان صوتی فراهم کرده است. همچنین فضای ذخیره سازی داخلی وجود دارد ، با ظرفیت ذخیره حداکثر 30 فیلم یا 500 عکس در دستگاه ، سپس می توانید آنها را در یک برنامه همراه بارگیری کنید

ray ban facebook stories smart glasses launched

اینها همه ارتقاء ارزشمندی هستند، اما در واقع، قابلیت‌های ویژه فیسبوک در این عینک هوشمند این است که شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Facebook View، رسانه‌ها را به سادگی حتی در رسانه‌هایی به غیر از فیسبوک نیز به اشتراک بگذارید.
اما جالب است که ببینیم فیس بوک چگونه تلاش های بازاریابی خود را در اینجا انجام می دهد. با توجه به سابقه شرکت در زمینه حفظ حریم خصوصی داده ها ، می توانید تصور کنید که بسیاری از مردم در افزودن دوربین متصل به فیس بوک به صورت خود تردید خواهند داشت، البته توجه داشته باشید: فیس بوک همچنین LED های خارجی را برای نشان دادن زمان ضبط کاربر با عینک اضافه کرده است. همچنین فیس بوک که در زمینه مدیریت دیتای کاربران هدف انتقاد قرار دارد، اعلام کرد به رسانه ای که توسط مشتریان عینک هوشمند این شرکت استفاده می شوند بدون رضایت آنها دسترسی نخواهد داشت. این شرکت همچنین اعلام کرد از محتوای تصاویر یا ویدیوهای ضبط شده با استفاده از این عینک که در اپلیکیشن "فیس بوک ویو" ذخیره می شود، برای تبلیغات شخصی سازی شده استفاده نمی کند و این عینک یک تجربه بدون تبلیغ خواهد بود.
در نهایت، نوبت به قیمت این عینک هوشمند می‌رسد. عینک هوشمند Facebook Stories با همکاری Ray-Ban از امروز در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، ایتالیا، ایرلند و استرالیا آماده فروش است. قیمت این محصول در آمریکا، ٢٩٩ دلار است. البته دو نوع لنز مختلف Polarized و Transition برای این عینک هوشمند در نظر گرفته شده است که به ترتیب قیمت عینک را به ٣٢٩ و ٣٧٩ دلار می‌رسانند. این عینک، در سه مدل و پنج رنگ بندی عرضه می‌شود
در پایان یک سؤال مطرح می‌شود. آیا عینک هوشمند فیسبوک، دارای قابلیت‌های واقعیت افزوده می‌باشد؟ به طور خلاصه باید بگوییم که خیر! این عینک‌های هوشمند، بیشتر سبک زندگی محور هستند.


نظر شما در مورد ایده این عینک‌های هوشمند فیسبوک چیست؟ آیا با تمام تفاسیر پیش آمده قابل اعتماد است؟ دیدگاه خود را با های فن تک به اشتراک بگذارید

 


چاپ