می بند 6 شیائومی- Mi Band 6 به شیائومی کمک می کند تا اپل را در بازار جهانی گجت های پوشیدنی شکست دهد!
در ماه ژوئن، برترین تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان شیائومی- Xiaomi بود. در این ماه شیائومی با 17.1 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داد و پس از آن سامسونگ با 15.7 درصد و در نهایت. اپل با 14.3 درصد از بازار جهانی سهم برد.
و اینگونه بود که می بند 6شیائومی- Mi Band 6 در صدر بازار گجت های پوشیدنی قرار گرفت.
چگونه شیائومی در رقابت میان تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند به بالاترین نقطه جهان گوشی ها رسید؟ جنگ ایالات متحده علیه هواوی یکی از عوامل مهم این موفقیت محسوب میشود. اگر هواوی این تولیدکننده چینی به عنوان تهدید امنیت ملی در ایالات متحده شناخته نمی شد، می توانست در حال حاضر شماره یک فروشنده گوشی های هوشمند در جهان هواوی باشد. شیائومی از استراتژی «فروش محصولات مقرونبهصرفه» خود برای تصاحب بازار هندوستان استفاده کرده و البته در اروپا نیز با موفقیت بوده است.
به لطف راه اندازی Mi Band 6 ، شیائومی نه تنها در صدر بازار گوشی های هوشمند قرار دارد، بلکه در حال حاضر نیز در صدر بازار گجت پوشیدنی های قرار گرفته است. طبق گفته Canalys ، در سهماهه دوم سال جاری با ۲٫۶ درصد افزایش درمقایسهبا سال گذشته، شیائومی هشتمیلیون دستگاه مچبند هوشمند عرضه کرده است که از ۷٫۹ میلیون دستگاه فروختهشده اپل بیشتر است. همچنین، نبرد سهام بازار بین این دو شرکت نیز بسیار نفسگیر بود و درنهایت، شیائومی با ۱۹٫۶ درصد از ۱۹٫۳ درصد اپل پیشی گرفت و توانست اول باشد.
در این بین، مقام سوم متعلق به هواوی شده است. در بازه آوریل تا ژوئن، این شرکت ۳٫۷ میلیون دستگاه مچبند هوشمند فروخت که درمقایسهبا سهماهه دوم سال قبل، کاهش ۵۳٫۹ درصدی را نشان میداد. بدینترتیب، هواوی ۹٫۲ درصد سهام بازار را دست آورد که از سهام ۲۱ درصدی در سهماهه دوم سال ۲۰۲۰ کمتر بود. Fitbit که اکنون متعلق به گوگل آلفابت است، پس از فروش ۳ میلیون دستگاه در سهماهه دوم، ۷٫۳ درصد از سهام بازار را در دست گرفت و در جایگاه چهارم ایستاد که درمقایسهبا ۲۰٫۶ درصد سال گذشته، کمتر بود.
و اما سامسونگ با وجود افزایش ۱۱۴٫۱ درصدی سالانه ، و فروش ۲٫۵ میلیون دستگاه و ۶٫۱ درصد سهم بازار، در رده پنجم قرار گرفت. بهطورکلی در این سهماهه، ۴۰٫۹ میلیون دستگاه مچبند هوشمند فروخته شده است که درمقایسهبا تعداد فروختهشده در سهماهه دوم سال ۲۰۲۰ افزایش ۵٫۶ درصدی را نشان میدهد.
.سینتیا چن ، تحلیلگر تحقیقات Canalys ، می گوید: « شیائومی با تعجیل در عرضه می بند ۶ که دستگاه مناسبتری از نسخه قبلیاش است، کار عاقلانهای انجام داد.»
با نگاه ویژه به محموله های ساعت های هوشمند، اپل به لطف محبوب ترین ساعت در جهان یعنی Apple Watch ، در صدر جدول باقی ماند. ۷٫۹ میلیون دستگاه فوق الذکر که توسط اپل در طول سه ماهه فروخته شده است ،۳۱٫۱ درصد از سهم بازار ساعت های هوشمند را در سه ماهه دوم سال 2021 به این غول فناوری بخشیده است. در حالی که میزان فروش اپل واچ 29.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ، سهم بازار این شرکت از 33.1 درصد جمع آوری شده در سه ماهه مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
هواوی پس از فروش ۲٫۳ میلیون ساعت در سه ماهه دوم در رده دوم قرار گرفت که برای ۹درصد بازار به اندازه کافی خوب بود. هواوی بیش از نیمی از سهم بازار خود در فصل دوم 2020 یعنی ۱۸٫۹ درصد را از دست داده درحالیکه میزان محمولههای آن ۳۳٫۹ درصد کاهش یافته است.
در این میان. Garmin با فروش ۱٫۹ میلیون دستگاه ساعت هوشمند از آوریل تا ژوئن، موفق شده است ۷٫۶ درصد از سهام بازار را در دست بگیرد و در جایگاه سوم بایستد. سامسونگ هم پس از فروش ۱٫۸ میلیون دستگاه ساعت هوشمند، در رتبه بعدی جای گرفت که درمقایسهبا سال قبل افزایش ۸۴٫۷ درصدی را نشان میدهد. ناگفته نماند سامسونگ ۷ درصد از بازار جهانی ساعتهای هوشمند را ازآنِ خود کرده است.
اما این نکته فراموش نشود که اپل واچ همچنان برترین ساعت هوشمند جهان است
در حوزه ساعتهای هوشمند، شیائومی افزایش ۲۷۲٫۶ درصدی را شاهد بوده است و بدینترتیب با فروش ۱٫۵ میلیون دستگاه ساعت هوشمند درمقایسهبا تنها ۴۰۰ هزار دستگاه فروختهشده در سهماهه مشابه سال گذشته، در رتبه پنجم جدول حملونقل جهانی ساعتهای هوشمند قرار گرفت. بدینترتیب، این شرکت ۵٫۷ درصد از کل بازار ساعتهای هوشمند جهانی را بهدست آورد.
بهطورکلی، در سهماهه دوم امسال ۲۵٫۴ میلیون دستگاه تلفن هوشمند عرضه شده که ۳۷٫۹ درصد بیشتر از ۱۸٫۴ میلیون دستگاهی است که در سهماهه دوم سال ۲۰۲۰ فروخته شده است
. جیسون لو، مدیر تحقیقات Canalys ، گفت: « فروشندگان در حال تلاش برای رسیدن به جهش نسلی بزرگ در فناوری ساعتهای هوشمند هستند. آنها مسائلی مانند تجربه کاربری و عمر باتری را بهبود میبخشند و رابط کاربری متمایزشان را توسعه میدهند و از اکوسیستمهایشان برای استفاده در محصولات جدید و منحصربهفرد استفاده میکنند.»
لو در پایان خاطرنشان می کند که ردیابی سلامت همچنان ویژگی شماره یک کاربران ساعت های هوشمند است. او می گوید «توانایی ارائه ویژگی های پیشرفته ردیابی سلامتی و ارائه، داده های مفید و بینش های مفید به کاربران ، برندگان و بازندگان این حوزه را از هم متمایز می کند.»
ظاهرا این مچ بند سلامتی از بین کاربران از توجه بالایی برخوردار است. اگر تمایل دارید با مشخصات کامل این گجت پوشیدنی آشنا شوید به اینجا رجوع کنید.