عینک هوشمند Ray-Ban Meta: دنیای اطرافتان را با یک نگاه ببینید

متا در نسخه بروز رسانی جدید عینک هوشمند Ray-Ban Meta قابلیت های هوش مصنوعی آن را تا حد زیادی ارتقا داده است.

عینک هوشمند متا

به لطف آپدیت جدید رابط کاربری عینک هوشمند Ray-Ban Meta ، هوش مصنوعی متا می تواند به سئوالات کاربران در لحظه (بلادرنگ)پاسخ دهد. عینک هوشمند متا به لطف بهبود قابلیت های چت بات های هوش مصنوعی، به‌روزرسانی‌های مهمی را دریافت می‌کند. این شرکت سرانجام موفق شد قابلیت پشتیبانی بلادرنگ را به هوش مصنوعی دستیار داخلی خود اضافه کند. تا دسامبر 2022 هوش مصنوعی متا نمی توانست به سئوالات مربوط به رویدادهای لحظه ای مانند امتیازات بازی، شرایط ترافیک و مسائل دیگر پاسخ دهد. اما طبق ادعای اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا؛ تمام عینک‌های هوشمند در ایالات متحده می‌توانند به اطلاعات بلادرنگ دسترسی داشته باشند. به گفته اندرو این تغییر "تا حدی" توسط هوش مصنوعی بینگ ایجاد شده است.

عینک هوشمند متا هوش مصنوعی

البته متا به موازات آن شروع به آزمایش یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های دستیار خود به نام " هوش مصنوعی چند وجهی" کرده است. ویژگی‌هایی که برای اولین بار در طول اتصال پیش‌نمایش شدند، به Meta AI اجازه می‌دهند تا به سؤالات متنی در مورد محیط پیرامون و سئوالاتی که کاربر به صورت لحظه ای از طریق عینک می پرسد، پاسخ دهد. این نسخه بروز رسانی می تواند کمک زیادی به تعامل بهتر کاربر با چت بات کند. البته عرضه عمومی این ویژگی ها به زمان بیشتری نیاز دارد. نسخه آزمایشی آن در فاز اول فقط در ایالات متحده عرضه می شود اما، دسترسی به ان تا سال 2024 فراگیرتر خواهد شد.
مارک زاکربرگ چند ویدیوی کوتاه در مورد قابلیت‌های جدید منتشر کرد که می تواند یک دید کلی به ما از تغییرات جدید به ما بدهد.

عینک متا

طبق چیزی که کلیپ های ویدئویی نشان می دهند، کاربران می‌توانند با دستوراتی که با «Hey Meta، نگاه کن و به من بگو» از این ویژگی ها استفاده کنند. به عنوان مثال، زاکربرگ از هوش مصنوعی متا می خواهد که به پیراهنی که در دست دارد نگاه کند و رنگ شلواری که می تواند با آن ست شود، نظر بدهد. او علاوه براین، اسکرین شات هایی را به اشتراک گذاشت که هوش مصنوعی متا را در حال شناسایی تصویری از یک میوه و ترجمه متن نشان می دهد. در ویدئویی که در پلتفرم Threads منتشر شد، Bosworth گفت که کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی متا در مورد محیط اطراف خود و سوالات خلاقانه‌تری مانند نوشتن توضیحات عکس‌هایی که به تازگی گرفته‌اند سئوال کنند.


چاپ