گجت هوش مصنوعی Humane AI Pin رونمایی شد

کارمندان سابق اپل موفق به ساخت گجت هوشمندی شدند که می تواند از فناوری هوش مصنوعی در کارهای روزمره استفاده کند.

گجت human

استارتاپ Humane یک استارتاپ هوش مصنوعی است که توسط کارمندان سابق اپل، عمران چاودری و بتانی بونگیوورنو در سال 2018تأسیس شد. این استارتاپ چند روز پیش از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. گجت هوشمندی که کاربران به کمک آن می توانند با مدل هوش مصنوعی صحبت کنند، از پد لمسی بصری استفاده کند، اشیاء را بالا نگه دارد، فعالیت های بدنی انجام دهند یا با استفاده از نمایشگرهای لیزری پیشرفته که روی کف دست نمایش داده می شود با دستگاه تعامل داشته باشند.

پین هوش مصنوعی Humane به یک دوربین یکپارچه و سیستم عامل کاملاً جدید Cosmos مجهز است. Cosmos می تواند هوش مصنوعی را با تعامل بصری و امنیت بالا ترکیب کند. این دستگاه مجهز به موتور هوش مصنوعی شرکت کوالکام است که با دوربین فوق عریض RGB، حسگر عمق و سنسورهای حرکتی کار می کند. خریداران در زمان خرید پین هوشمند Humane از اپراتور T-Mobile یک اشتراک ماهانه 24 دلاری به همراه یک سیم کارت اختصاصی با مکالمه نامحدود دریافت می کنند.

گجت هوشمند

عمران چاودری در مورد محصول جدید گفت:"چشم انداز آینده ما ادغام هوش مصنوعی در زندگی روزمره است. این دستگاه می تواند بدون تحت شعاع قراردادن انسان، قابلیت های او را افزایش دهد. تیم Humane به مدت چهار سال مشغول ساخت چنین دستگاهی بوده است. Ai Pin می تواند برای ما تبدیل به یک سکوی پرتاب شود."

این شرکت توانست در همین مدت کوتاه 25 ثبت اختراع به نام خود ثبت کند و با شرکت های فناوری بزرگی مانند OpenAI، Microsoft و Salesforce در پروژه های مشترک همکاری کند. هدف اصلی بنیانگذاران Humane رهایی جهان از اعتیاد به گوشی های هوشمند عنوان شده است. تکنولوژی جدید آنها می تواند این رویا را به واقعیت تبدیل کند.

پین هوشمند به کاربران امکان می دهد تماس بگیرند، پیامک ارسال کند و در اینترنت از طریق کنترل های صوتی جستجو کنند. علاوه براین، نمایشگر لیزری آن کف دست شما را تبدیل به یک مانیتور کوچک می کند که می تواند تواند زمان، تاریخ یا هر اطلاعات دیگر را نشان دهد. این دستگاه تا زمانی که با آن کاری انجام ندهید فعال نمی شود. شما می توانید از طریق صدا، لمس، اشاره یا نمایشگر جوهر لیزری با آن ارتباط برقرار کنید.

تفاوت Ai Pin با ساعت های هوشمند در چیست؟! سیمکارت جداگانه ای که در زمان خرید به شما تحویل داده می شود به این معناست که دستگاه مانند ساعت هوشمند نیازی ندارند به گوشی های هوشمند متصل شوند. Humane حتی تا قبل از رونمایی نهایی از دستگاه جدید مبلغ 100 میلیون دلار از مایکروسافت، ال جی و تایگر گلوبال دریافت کند. اما با ملحق شدن شرکت های OpenAI و Salesforce این مبلغ به بیش از 200 میلیون دلار رسید. طبق بیانیه رسمی شرکت سازنده خریداران می توانند از تاریخ 16 نوامبر سفارش خود را در وب سایت شرکت ثبت کنند.

نحوه کار: پین هوش مصنوعی از یک بلندگو و دوربین داخلی تشکیل شده است و زمانی که این عملکردها روشن باشند، چراغی که روی دستگاه وجود دارد شروع به چشمک زدن می کند. با دوبار ضربه زدن روی پین، شما می توانید عکس یا ویدیویی بگیرید وتصاویر آن را از طریق برنامه تحت وب Humane مشاهده کنید. این دستگاه علاوه بر ارسال و دریافت متون، می‌تواند به عنوان مترجم هم عمل کند. Ai Pin قادر است در لحظه مکالمات گفتاری را از اسپانیایی به انگلیسی و بالعکس ترجمه کند.


چاپ