مشکل داغ شدن بیش از حد اپل واچ با آپدیت جدید حل می شود!

مشکل داغ شدن بیش از حد اپل واچ و خالی شدن باتری آن با انتشار آپدیت بعدی به طور کامل برطرف می شود.

اپل واچ داغ شدن و تخلیه باتری
نسخه بروز رسانی 10.1 watchOS امکانات جدیدی را در اختیار کاربران اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 قرارداد. به عنوان نمونه: کاربران می توانند با دو بار ضربه زدن انگشت شست به تماس یا پیام های مخاطبین خود پاسخ دهند و به ویجت های Smart Stack بروند. این ویژگی ها قابل تنظیم هستند و می توان از آن ها برای پخش، توقف یا رفتن به آهنگ بعدی نیز استفاده کرد. کاربر می تواند با رفتن به Smart Stack مشخص کند که با حرکت دو ضربه به ویجت بعدی برود یا ویجتی که در آن قرار دارد را انتخاب و باز کند.

البته آپدیت جدید امکانات دیگری هم به غیر از موارد بالا برای دستگاه های واجد شرایط داشت: یکی از مشکلات این آپدیت که اپل واچ ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، تخلیه سریع باتری است! این دستگاه ها به علت داغ شدن بیش از حد سریعتر باتری خالی می کنند. طبق گزارش داخلی شرکت، این مشکل با یک بروز رسانی نرم افزاری می تواند برطرف شود. در این گزارش آمده است:" مشکلات تخلیه باتری و داغ شدن بیش از حد برخی از مدل های اپل واچ دارای واچ OS10.1 با به روز رسانی که به زودی ارائه می شود، حل خواهد شد." در این گزارش به علت آن اشاره نشد و معلوم نیست کدام مدل های اپل واچ تحت تاثیر این مشکل قرار گرفتند.

اما تعدادی از کاربران در سایت Reddit گزارش هایی از مشکلات اپل واچ های خود منتشر کردند. به عنوان نمونه: یکی از کاربران به نام "sherpa k14 گزارش داد:«بعد از دریافت آخرین نسخه بروز رسانی10.1 باتری اپل واچ 6 من تا 50% بیشتر شارژ نمی شود و همان مقدار را هم در 15 دقیقه خالی می کند. آیا کسی متوجه چنین مشکلاتی در اپل واج خود شده است؟» تعدادی از کاربران Apple Watch Ultra2 و Apple Watch Ultra1 پاسخ دادند:"بله".
تیم پشتیبانی اپل به کاربران Apple Watch Ultra2 توصیه کرد که برای حل موقت آن تمام برنامه های شخص ثالث را حذف کنند. طبق گزارش کاربران این راه حل توانست مشکل دستگاه آنها را برطرف کند.

اما در بین تمام گزارش ها، گزارش کاربری به نام "Hatsushira" تکان دهنده تر بود. او در سایت Reddit نوشت:«اپل واچ اولترا2 همکارم به طرز غیر عادی زود باتری خالی می کند. در طول 3 ساعت شارژ دستگاه از 100% به 10% می رسد.» کاربر دیگری به نام "TigerTami" نوشت:"اپل واچ اولترا1 من دیروز همین اتفاق برایش رخ داد. شارژ دستگاه در عرض 2 ساعت 28 درصد کاهش یافت. من امیدوارم این مشکل به زودی حل شود.»

اپل در زمان عرضه اپل واچ اولترا2 ادعا کرده بود که ساعت جدید می تواند با یک بار شارژ تا 36 ساعت و در حالت کم مصرف تا 72 ساعت دوام بیاورد. تیم پشتیبانی Apple در حال حاضر به این کاربران توصیه می کند که برنامه گزارش هواشناسی را حذف و دوباره نصب کنند. سپس در قسمت تنظیمات گزینه Location Services for Weather و Significant Locations را غیر فعال کنند. آنها به کاربران اپل واچ 7 و اپل واچ9 هم توصیه کردند که همه برنامه‌های شخص ثالث را حذف کند.


نسخه بروزرسانی در تاریخ 25 اکتبر منتشر شد و در دسترس اپل واچ های سری4 و نسخه های جدیدتر قرار گرفت. نسخه آزمایشی آپدیت10.2 watchOS نیز به تازگی منتشر شد ولی اپل در توضیحات آن، هیچ اشاره ای به گرمای بیش از حد و تخلیه باتری نکرد.


چاپ