قیمت و مشخصات فنی هدست واقعیت ترکیبی اپل

اپل در رویداد توسعه دهندگان 2023 از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام Vision Pro رونمایی کرد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

طبق گزارش اینگجت؛ هدست های ویژن پرو می توانند مقدمه محاسبات فضایی را فراهم کنند. شایعات در مورد هدست های ترکیبی AR/VR از سال 2017 شروع شد. اما، بلاخره بعد از حدس و گمان های بسیار اپل از گجت جدید در رویداد WWDC2023 رونمایی کرد. هدست واقعیت ترکیبی می تواند همزمان از برنامه های واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی VR پشتیبانی کند.

طراحی خلاقانه ای که در ساخت این هدست به کار رفته است باعث شد، دستگاه بتواند مستقل عمل کند و نیازی به کنترلر خاصی نداشته باشد. این دستگاه قادر است با سنسور های داخلی و خارجی که در آن وجود دارد، به ورودی های صوتی و حرکات دست یا چشم تکیه کند. فناوری EyeSight به هدست کمک می کند از یک نمایشگر منحنی یکپارچه در قسمت بیرونی هدست استفاده کند. این فناوری به مردم کمک می کند واکنش کاربر را در حین استفاده از دستگاه ببینند.

ویژن پرو وزن خیلی کمی دارد و علت آن، جنس آلومینیومی آن است. بندی که در آن می بینید، سطح غوطه وری دستگاه را در سه سطح مختلف تنظیم می کند. غلاف های صوتی موجود در دو طرف، صداها را به صورت فضایی پخش می کند. برای این که وزن هدست کاربر را اذیت نکند، یک باتری خارجی در ان قرار دادند که با سیم به هدست متصل می شود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

ویژن پرو در بخش اپتیک به یک لنز سه عنصری با نمایشگرهای میکرو OLED دوگانه 4K مجهز است که می تواند از 23 میلیون پیکسل پشتیبانی کند. در بخش داخلی هدست، دوربین های IR و چراغ های LED با تراشه جدید R1 و پردازنده M2 کار می کند تا بتواند عملکرد مستقل و بدون تاخیر را ارائه بدهد.
کاربر می تواند در عین تعامل با اشیای دنیای واقعی همزمان از برنامه هایی مانند سافاری و برنامه های دیگر نیز استفاده کند. اپل اعلام کرده است به زودی نسخه نرم افزاری ویژه هدست های واقعیت ترکیبی را در اپ استور منتشر خواهد کرد.

بر خلاف تماس‌های ویدیویی مرسوم، کاربران Vision Pro از روش جدیدی که اپل Persona می نامد برای برقراری تماس استفاده می کنند. علاوه بر این، امکان جفت سازی هدست خود با صفحه‌کلید جادویی و Trackpad نیز وجود دارد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل باتری

یکی دیگر از ویژگی های جذاب ویژن پرو، وجود اولین دوربین سه بعدی اپل است. شرکت ادعا می کند این دوربین می‌تواند برای ثبت لحظات خاص با اطلاعات دقیق تر استفاده شود. به عنوان مثال: تصاویر ثبت شده نشان می دهد کاربر چه زمانی آن را تصویربرداری کرد( زمان شروع و پایان تصاویر ثبت شده را نشان می دهد). اگر علاقه دارید از هدست برای تماشای تلویزیون یا فیلم استفاده کنید، یک حالت اختصاصی برای تماشای ویدیوها روی صفحه‌نمایش مجازی با عرض 100 فوت در نظر گرفته شده است. در بخش بازی، طبق ادعای شرکت سازنده Vision Pro از حدود 100 عنوان بازی مختلف در کتابخانه Apple Arcade پشتیبانی می کند. شما می توانید در حین بازی هدست خود را به یک کنترلر PS5 یا Xbox نیز جفت کنید. در این رویداد اپل اعلام کرد که با همکاری شرکت دیزنی به زودی قابلیت دسترسی به سرویس دیزنی پلاس را فراهم خواهد کرد.

در بخش امنیتی، هدست جدید از یک سیستم احراز هویت با نام Optic ID استفاده می کند. دستگاه در این روش، با استفاده از اسکن عنبیه اجازه ورود را صادر می کند. اپل گفت داده های Optic ID کاملا رمزگذاری شده است و به صورت محلی ذخیره خواهد شد. بنابراین، مکان دقیق کاربر توسط هیچ برنامه شخص ثالثی قابل ردیابی نیست! ویژن پرو قرار است در اوایل سال آینده با قیمت 3499 دلار برای فروش عرضه شود.


چاپ