دو جلیقه ایمنی هوشمند مخصوص کارگران!

شرکت آلمانی Bionic به تازگی در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2023 لاس و گاس آمریکا، از دو جلیقه هوشمند با کابرد صنعتی و تجاری رونمایی کرد.

دو جلیقه هوشمند ایمنی
شرکت آلمانی بیونیک، یک استارتاپ فعال در زمینه ساخت تجهیزات مهندسی پزشکی است. آخرین محصول این شرکت قبل از این، ساخت یک دست مصنوعی با قابلیت کنترل از راه دور بود. شرکت Bionic در نمایشگاه این هفته CES 2023 که در لاس و گاس ایالت نوادا آمریکا بر پا شده است، از دو جلیقه ایمنی هوشمند با کاربرد صنعتی و تجاری رونمایی کرد. این جلیقه های هوشمند بیشتر برای محافظت از بدن کارگران در صنایع و فروشگاه های خدماتی کاربرد دارد.


این دو جلیقه با نام های Apogee و SafetyVest در این نمایشگاه عرضه شده‌اند. جلیقه Apogee جدیدترین و سبک ترین لباس ایمنی است که تا به حال ساخته شد. در طراحی این جلیقه از تجربیات ساخت اسکلت رباتیکی Cray X استفاده گردید. کارگر می تواند با این لباس در هر حرکت تا 66 پوند بار را بلند کند و طرز راه رفتن او را برای کاهش خستگی اصلاح کند.

جلیقه هوشمند Apogee

جلیقه هوشمند بعدی SafetyVest است که برای محافظت از بدن کارگر، به یک سیستم مانیتورینگ مجهز می باشد. این لباس به کاربر در بلندکردن اجسام به صورت فعال کمک نمی کند اما، حرکات و موقعیت بدن او را در حین کار کنترل خواهد کرد. لباس با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها، بدن هر فرد را از لحاظ آرگونومی ارزیابی می کند و توصیه هایی به آن‌ها ارائه می دهد.

هر دو جلیقه Apogee و SafetyVest به معماری آلمانی Bionic IO برای جمع آوری، نظارت، تجزیه و تحلیل، گزارش داده های ارگونومیک به کاربر متکی هستند. هر وقت کاربر بخواهد حرکت خطرناکی انجام دهد، از طریق پخش هشدارهای صوتی یا نمایش پیغام در صفحه نمایشگر داخلی به او اطلاع داده خواهد شد.

جلیقه هوشمند SafetyVest

نورما استلر مدیر عامل شرکت آلمانی بایونیک، در مورد این لباس ها گفت: «با پوشیدنی‌های جدیدمان، از جان کارگران زحمتکش در حین انجام کار محافظت می کنیم. آنها برای انجام کار به امنیت و مقاومت بیشتری نیاز دارند. این جلیقه ها ما را قادر می سازد هر شرکت یا محیط کاری که در آن کار یدی انجام می شود را، بتوانیم پشتیبانی کنیم. ما با استفاده از پلت فرم داده آلمانی Bionic IO، توانستیم یک ابزار تحلیلی قدرتمند برای ارگونومی و فرآیندهای محل کار ارائه دهیم.


چاپ