هدست واقعیت ترکیبی اپل به زودی عرضه می شود

با وجود آن که مدتها خبری از هدست واقعیت ترکیبی (AV/AR) در میان نبود و کارشناسان معتقد بودند که اپل مراحل تولید آن را متوقف نموده است. اما، به تازگی خبرهای جدیدی از این شرکت به گوش می رسد که بر اساس آن، اپل از هدست واقعیت ترکیبی در رویداد اواخر تابستان خود، رونمایی خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

hedset

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است، هیئت مدیره اپل در یک جلسه سه ماهه به طور مخفیانه روی هدست AV/AR این شرکت تمرکز داشته است. این جلسه با حضور "هشت مدیر مستقل" و مدیر عامل تیم کوک برگزار شد.
به گفته منابع ناشناس و نزدیک به این شرکت، اپل توانایی های این هدست را نشان داده است و علاوه بر این، در حال توسعه سیستم عامل این هدست است که "realityOS" یا به اختصار فقط rOS نامیده می شود. نامگذاری سیستم عامل این محصول جدید از روی سایر محصولات آن الهام گرفته است.

در گزارش منتشر شده خبرگزاری بلومبرگ آمده، که اپل در ابتدا می‌خواست این هدست را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود در سال جاری معرفی کند، اما به دلیل مشکلاتی مانند گرمای بیش از حد، مسائل زنجیره تامین و تورم مداوم، آن را به تاخیر انداخت. این عوامل به طور کلی، کار را برای غول صنعت فناوری دنیا به طور کلی دشوار کرده است.

سئوالات زیادی در مورد محصول جدید شرکت به طور مثال، هدست واقعیت ترکیبی اپل واقعاً چه شکلی خواهد بود و چه عملکردی دارد، وجود دارد. با این حال، همه این شایعات بر یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن این است که این هدست دارای تعدادی دوربین و سنسور خواهد بود که به شما امکان دیدن دنیای بیرون را می دهد.

همچنین احتمالاً دارای نمایشگرهای میکرو LED با وضوح شگفت انگیز 8K برای هر دو چشم خواهد بود. حتی ممکن است نمایشگر سومی برای دید محیطی وجود داشته باشد. مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل، ادعا می کند که این لنزها ممکن است دارای سنسور تشخیص عنبیه برای احراز هویت باشند.

این هدست مطمئناً از سیلیکون اپل استفاده خواهد کرد، تراشه ای که حتی ممکن است از تراشه M1 فعلی قدرتمندتر باشد. البته، داشتن یک تراشه قدرتمند که بسیار کارآمد در مصرف انرژی باشد برای یک گجت پوشیدنی عالی است. امیدواریم اپل بتواند مشکلات شایع شده گرمای بیش از حد تولید شده در هدست را حل کند.
سیستم عاملی که این هدست را تامین می کند، واقعیت OS است که چندین بار در کد اپل دیده شد. متیو دیویس، یک برنامه نویس است که توانسته ظاهراً ارجاعاتی به "realityOS" را در صفحه GitHub اپل پیدا کند.

این اولین تجربه اپل در زمینه واقعیت مجازی و افزوده محسوب می شود.اما، شرکت های دیگری مانند متا تجربه بیشتری نسبت به آن دارند. پروژه کامبریا متا قصد دارد، هدست جدیدی با خصوصیات یک لپ تاپی در سال جاری عرضه کند.

با این حال، با وجود تسلط کامل Meta Quest 2، اپل ممکن است یکی از معدود شرکت هایی باشد که واقعاً می تواند متا را به چالش بکشد و از آن پیشی بگیرد.


       مقالات مرتبط



چاپ