نسل Huawei VR Glass به زودی عرضه می شود

اولین نسل هدست واقعیت مجازی هواوی با طراحی شبیه به عینک اسکی عرضه و امکانات جالب رونمایی میشود.

در سال 2019، هواوی اولین عینک واقعیت مجازی خود را با نام Huawei VR Glass عرضه کرد. سپس با جانشینی به نام Huawei VR Glass 6DOF Game Set با ویژگی‌های بهبودیافته و کنترلرهای 360 درجه در اکتبر 2020 همراه شد. با این حال، این مدل جدید هنوز پس از گذشت بیش از یک سال به صورت تجاری در دسترس قرار نگرفته است.
هنگامی که هواوی سال گذشته هدست واقعیت مجازی جدید را معرفی کرد، گفت که این دستگاه تا دسامبر 2020 در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت و در آوریل 2021 برای خرید در دسترس خواهد بود. متأسفانه، هنوز این اتفاق نیفتاده است. با این حال، اطلاعات جدید نشان می دهد که هدست VR (واقعیت مجازی) جدید باید به زودی وارد بازار شود.

Huawei VR Glass 6DOF game set featured.jpg

خبر عرضه نسل دوم Huawei VR Glass از افشاگر Teme @RODENT950 منتشر شده است که چند روز پیش این اطلاعات را در توییتر منتشر کرد.
هواوی برخی از محصولات را برای عرضه قبل از پایان سال برنامه ریزی کرده است، مانند یک گوشی هوشمند جدید تاشو. بنابراین این احتمال وجود دارد که هدست VR جدید در این رویداد معرفی شود.
مانی‌که سال گذشته برای اولین بار در کنفرانس Cloud Summit واقعیت مجازی رونمایی شد، هواوی فقط به طراحی و چند ویژگی دستگاه اشاره کرد و قیمت آن را اعلام نکرد. نسل اول این مدل با قیمت ۲۹۹۹ یوآن (حدود ۴۷۰ دلار) عرضه شد و هنوز برای خرید در فروشگاه آنلاین Vmall در دسترس است. از آنجا که جانشین این دستگاه، پیشرفت‌هایی را در زمینه‌های مختلف خواهد داشت، انتظار می‌رود که قیمت بالاتری داشته باشد.
اولین نسل هدست واقعیت مجازی هواوی با طراحی شبیه به عینک اسکی عرضه شد. دستگاه مذکور دارای دو صفحه‌نمایش ۲٫۱ اینچی LCD با وضوح ترکیبی ۳۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی متغیر تا ۹۰ هرتز بسته به نوع دستگاه متصل شده است. به‌دلیل نداشتن باتری داخلی، این دستگاه وزن سبکی به مقدار ۱۶۶ گرم دارد. افزون‌‌براین، برای افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، دارای دو دو تنظیم‌کننده‌ی دیوپتر برای تنظیم فوکوس است.
هدست واقعیت مجازی هواوی با تلفن‌های همراه و همچنین رایانه‌های شخصی ویندوز سازگار است و انتظار می‌رود که نسل جدید آن، ویژگی مذکور را حفظ کرده باشد. هدست همچنین با یک تنظیم‌کننده در جعبه ارسال می‌شود و می‌تواند از منبع خارجی مانند گوشی متصل شده، رایانه شخصی یا باتری قابل حمل شارژ شود.
هنوز گزارشی درباره‌ی زمان عرضه‌ی نسل دوم هدست واقعیت مجازی هواوی در دسترس نیست؛ امااحتمال دارد که قبل از پایان سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ