عرضه محدود گلکسی S24 با تراشه اگزینوس سامسونگ در سال2024

شرکت سامسونگ قصد دارد تعداد محدودی از گوشی گلکسی S24 را به تراشه اگزینوس مجهز کند.

s24 گوشی سامسونگ گلکسی

طبق گزارش فون ارنا؛ سامسونگ گوشی گلکسی اس 24 مجهز به تراشه اگزینوس را فقط در برخی از بازارها عرضه می کند. شرکت کره ای امسال در همه بازارهای جهانی گلکسی S23 را با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام اورکلاک شده عرضه کرده است. بنابراین، گوشی که در شهر پاریس فروخته می شد با گوشی که در کشور مالی فروخته شده بود از لحاظ سخت افزاری هیچ فرقی با هم ندارند. تمام سری گلکسی S23 مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بودند.

سال های گذشته به استثنای سال 2023 سامسونگ از تراشه مخصوص خود(اگزینوس) در همه بازارها به جز آمریکای شمالی و چین استفاده کرد. طبق گزارش ها فقط تراشه اگزینوس سری گلکسی S6 ساخت سال 2015 با مشکل داغ شدن بیش از حد مواجه شد. تمام سری اس6 در آن سال مجهز به تراشه 14 نانومتری Exynos7420 بودند.

اما حالا سامسونگ می خواهد گوشی های پرچم دار نسل بعدی مجهز به تراشه جدید خود را در بازارهای خاصی عرضه کند. این کار می تواند هزینه های شرکت را تا حد زیادی کاهش دهد. این هزینه می تواند صرف امکانات سخت افزاری سری 2024 شود. به عنوان مثال:شرکت احتمال دارد گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس با حافظه رم 12 گیگابایتی و اس 24 اولترا را با رم 16 گیگابایتی عرضه کند.

سامسونگ تراشه اگزینوس2400

سامسونگ احتمالا در گوشی های سال 2024 از تراشه جدید Exynos2400 استفاده می کند. کارشناسان بازار موبایل معتقدند تراشه های نسل سوم اسنپدراگون شرکت کوالکام قدرت خیلی بالایی دارند بنابراین، لازم نیست غول کره ای از تراشه دیگری در کنار آن استفاده کند. پس چرا اصرار دارد بخشی از تولیدات خود را به تراشه های اگزینوس اختصاص دهد؟! علت آن در پیکربندی ایت تراشه نهفته است. تراشه Exynos 2400 ده هسته ای است که از این تعداد: یک هسته از نوع پردازنده 4Cortex-X با میزان بهره وری بالا، دو هسته با سرعت کلاک بالا از نوع Cortex-A720 و سه هسته با سرعت کلاک پایین تر از نوع Cortex-A720 و چهار هسته از نوع Cortex-A520 Efficiency می باشد. 

براساس گزارش های منابع نزدیک به این شرکت، گوشی های FE Galaxy S23 قرار است تا پایان سال جاری در برخی از بازارها با تراشه Exynos و در برخی دیگر هم با تراشه اسنپدراگون SOC عرضه شود.


چاپ