گوگل به علت تبعیض نژادی 1 میلیون دلار جریمه شد!

دادگاه نیویورک شرکت گوگل را به اتهام تبعیض جنسیتی به پرداخت یک میلیون دلار جریمه، محکوم کرد.

google 5

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از انگجت؛ گوگل باید به یکی از مدیران زن سابق بخش خدمات ابری خود یک میلیون دلار غرامت بپردازد. Ulku Rowe، مدیر مهندسی Google Cloud مدعی شد که این شرکت به دلیل جنسیت به او حقوق کمتری داده است. حالا گوگل باید بیش از 1 میلیون دلار به مدیر اجرایی بپردازد که مدعی است شرکت تبعیض جنسیتی برای او قائل شده است.

اولکو رو، با استناد به قانون بلومبرگ مدعی شد این شرکت او را در جایگاه شغلی پایین تر و دستمزد کمتر نسبت به مدیران مرد هم رتبه خود که با سابقه کاری کمتری استخدام شده اند، قرار داده است. علاوه براین، گوگل با ترفیع یک همکار مردی که شرایط احراز پست بالاتر نداشت او را از جایگاه شغلی خود برکنار کرد. با بررسی های به عمل آمده هیئت منصفه نیویورک روز جمعه تصمیم نهایی خود را اعلام کرد. آنها معتقدند که گوگل مرتکب تبعیض جنسیتی شده است و در مجموع باید 1.15 میلیون دلار غرامت بابت درد و رنجی که به اولکو وارد کرد پرداخت نماید. روو زمانی که در گوگل مشغول به کار شد 23 سال سابقه داشت اما، حقوقی که به او پرداخت می شد خیلی کمتر از همکاران مردی بود مه در آنجا کار می کردند.

این اتفاق درست پنج سال بعد از اعتصاب حدود 20000 کارمند گوگل رخ می دهد که به علت سوءرفتار جنسی و تبعیض مدیران این شرکت دست از کار کشیده بودند. Google در واکنش به اعتصاب کارکنان متعهد شد که در مورد آزار و اذیت جنسی بهتر عمل کند. اما، در برابر اتهاماتی مانند سوگیری های جنسیتی یا نژادی همان پاسخ های کلیشه ای را ارائه داد. طبق قانون بلومبرگ، شکایت Rowe اولین موردی است که گوگل بعد از اعتراضات گسترد با آن مواجه شده است.


چاپ