بسته شدن سهمیه امریه مقطع کارشناسی توسط ستاد کل نیروهای مسلح!

ستاد کل نیروهای مسلح با صدور ابلاغیه ای اعلام کرد سهمیه امریه مقطع کارشناسی بسته شده است.

امریه

طبق گزارش های فن تک و به نقل از  دیجیاتو؛ با صدور ابلاغیه رسمی ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان ها و شرکت های دانش بنیان، به نظر می رسد سهمیه مقطع تحصیلی کارشناسی بسته شده است. به عبارت دیگر، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دیگر شرایط ثبت نام در امریه شرکت های دانش بنیان را ندارند. این خبر، تمامی شرکت های دانش بنیان را شوکه کرده است! اما حقیقت ماجرا چیست؟

کانال تلگرامی امریه دانش بنیان که به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تعلق دارد، این خبر را از سوی ستاد کل نیروهای مسلح منتشر کرده است. اندکی بعد، معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری از طریق تماس با متقاضیان امریه ای که زمان اعزام آنها آذرماه اعلام شده بود، خبر لغو امریه را به اطلاع آنها رسانید.

در کانال تلگرامی گفته شد:"با استناد به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه تسهیلات نظام وظیفه امریه و تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها برای مقطع تحصیلی کارشناسی بسته شده است. کارشناسان با داوطلبین اعزامی آذرماه 1402 تماس خواهند گرفت و راهنمایی های لازم را به آنها ارائه خواهند داد." در حال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درحال مذاکره با ستاد کل نیروهای مسلح است تا بتواند از لغو امریه شرکت های دانش‌بنیان در مقطع کارشناسی جلوگیری کند. «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاونت علمی رئیس‌جمهور در یک پیام رسان داخلی اعلام کرد: « ستاد کل دلایل خاص خودش را دارد. اما معاونت علمی نهاد به تلاش خود ادامه خواهد داد. برای همین موضوع طی در طول ماه های اخیر چندین جلسه مشترک با ستاد برگزار کرده است.»

البته بحث حذف امریه مقطع کارشناسی از چندماه گذشته مطرح شده بود اما، به صورت رسمی اعلام نشد. اینکه ستاد کل چنین دستوری را ناگهانی اجرا کند، جای گلایه دارد. اگر داوطلبان از این موضوع اطلاع داشتند می توانستند با استفاده از معافیت تحصیلی خود را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آماده کنند و از این سهمیه استفاده می کردند.

«رضا اسدی‌فرد»، معاون بخش توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری در یکی از پلتفرم های داخلی در واکنش به این ابلاغیه رسمی گفت:" این تصمیم جدید ستاد کل ن. م شامل همه نیروهای امریه دستگاه‌های اجرایی می شود. البته در آخرین جلسه دکتر دهقانی با سردار باقری این موضوع پیگیری شد. بعد از آن، یک گزارش توجیهی در مورد لزوم حفظ ظرفیت امریه کارشناسی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه گردید. ما امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.»

با پیگیری های این نهاد امید زیادی وجود دارد که سهمیه امریه مقطع کارشناسی برای شرکت های دانش بنیان حفظ شود. آقای مهدی آل احمد، مدیر دفتر حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان با اشاره به این موضوع در حساب کاربری یکی از پلتفرم های داخلی نوشت:"تا جایی که می دانیم سهیمیه امریه مقطع کارشناسی در کل کشور با تغییراتی همراه خواهد بود. در نهایت، تا آخر این هفته تصمیم نهایی ستاد مشخص می شود. ما امیدورایم مانند سال گذشته، با نگاه مثبت ستاد کل شاهد تغییرات مثبتی در بخش شرکت های دانش بنیان باشیم. مانند اتفاقی که در بخش سرباز امریه شرکت های خلاق شاهد آن بودیم."


چاپ