شرکت های دانش بنیان ایرانی صادر کننده نانو رنگ های ضد باکتری به اروپا

شرکت های دانش بنیان در ایران موفق به صادرات نانو رنگ ضد باکتری ویژه ای شده اند که می تواند به بهبود شرایط بهداشتی و بهداشت در محیط کمک کند.

یوسف امراللهی، مهندس یک شرکت دانش بنیان در این مورد عنوان کرده است:« نوع خاصی از رنگ نانو با استفاده از خواص ضد باکتریایی نانوتکنولوژی تولید شده است که می تواند ضمن تامین نیازهای صنعت ساختمان، به توسعه سلامت و بهداشت محیط نیز کمک کند، وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 100 تن نانو رنگ آنتی باکتریال تولید شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت بالغ بر 5 برابری تولید اکنون نیز وجود دارد.
این شرکت دانش بنیان عنوان کرده است، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، قادر شده است ظرفیت تولید را برای ورود به بازارهای کشورهای از جمله آلمان افزایش دهد، که به طور متوسط امکان صادرات 100 تن نانو رنگ ضد باکتری وجود دارد.

146640

در همین میان گزارش‌ها در سال 2020 حاکی از آن است که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از رنگ‌های مخصوص تولید شده توسط شرکت‌های فناوری نانو کشور به‌عنوان پوششی برای سطح بیرونی هواپیما برای حمل انسان و بار استفاده می‌کنند.
نوبخت قره‌داقی، مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی گهرفام گفت: استفاده از رنگ‌های نانو ساخت ایران در هواپیماهای ایرانی در چند سال گذشته افزایش یافته و سهم ما از این بازار از 10 درصد به 25 درصد رسیده است. وی افزود: بسیاری از ایرلاین‌های ایرانی از جمله ماهان و زاگرس از نانو رنگ‌های خانگی برای پوشش سطح بیرونی هواپیماهای خود استفاده می‌کنند. وی در پایان اشاره کرد محصولات این شرکت همگی با استانداردهای جهانی تولید می‌شوند.


در پایان های فن تک ایمان دارد، دانشمندان ایرانی این توانایی را دارند که در توسعه و پیشرفت علم و فناوری نانو در صدر کشورهای خاورمیانه قرار بگیرند. و امید است در سایر حوزه ها نیز فعالیت ارزشمند محققان ایرانی به چشم آید.


چاپ