بانک مرکزی چین از یوان دیجیتال حمایت می کند

رسانه های دولتی به نقل از یک مقام ارشد بانک مرکزی روز یکشنبه گفتند، چین برای تشویق شهروندان خود به استفاده از ارز دیجیتال e-CNY تضمین می کند از اطلاعات شخصی آن ها محافظت خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

chaina uan
مو چانگچون، مدیرکل مؤسسه تحقیقات ارز دیجیتال بانک مرکزی، گفت که محرمانه بودن اطلاعات یکی از ویژگی های کلیدی یوان دیجیتال است و اشاره کرد که این امر تراکنش های ناشناس معقول را تضمین می کند.
مو در یک مجمع اعلام کرد: «از سوی دیگر، این کشور همچنین از فعالیت‌های غیرقانونی از جمله پولشویی، تأمین مالی تروریسم و فرار مالیاتی جلوگیری کرده و با آن مبارزه خواهد نمود و علاوه بر آن، امنیت مالی تراکنش ها را تامین می کند».

بانک خلق چین در توسعه و انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پیشتاز است، که در مورد e-CNY فکر می کند، جایگزینی قابل ردیابی برای اسکناس و سکه خواهد بود.
سایر بانک های مرکزی به دنبال توسعه CBDC برای مدرن کردن سیستم های مالی خود و جلوگیری از رقابت ارزهای رمزنگاری شده دیگر مانند بیت کوین و همچنین سرعت بخشیدن به پرداخت های داخلی و بین المللی هستند.

تلاش‌های چین از بیشترین تلاش‌ها در سطح جهانی محسوب می شود و این کشور در سال‌های اخیر طرح‌های آزمایشی مختلفی را برای سناریوهای پرداخت اجرا کرده است.

مو همچنین گفت که e-CNY نسخه دیجیتال ارز فیات صادر شده توسط PBOC (بانک مرکزی جمهوری خلق چین که مسئول اجرای سیاست های پولی، تنظیم قوانین موسسات مالی در سرزمین اصلی چین می باشد)است، که می تواند برای خرید هر چیزی که با اسکناس و سکه قابل خرید باشد استفاده شود.

در ماه مه، برخی از شهرها پول نقد دیجیتالی رایگان را برای احیای مصرف و کمک به کسب و کارهایی که از محدودیت های همه گیر آسیب دیده اند، توزیع کردند. علاوه بر این، با برنامه های e-CNY در آینده انتظار می رود شفافیت و اثربخشی سیاست های دولت افزایش پیدا کند.


چاپ