افزایش قیمت اینترنت ثابت تا حداکثر 34 درصد!!

گران شدن قیمت بسته های اینترنتی فقط محدود به اینترنت همراه نبود. دولت از همان ابتدا تصمیم داشت تعرفه اینترنت ثابت و همراه را تا حداکثر 34 درصد افزایش دهد.

enternet fibreNori
زمان زیادی از بالا رفتن قیمت بسته های اینترنتی نگذشته است که امروز یکی از بزرگترین اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت لیست قیمت های جدید اینترنت را منتشر کرد. به نظر می رسد دولت از همان اول قصد داشت قیمت بسته های اینترنتی هر دو بخش را افزایش دهد. اپراتورهای سیار از هفتم دی با مجوز وزارت فناوری و ارتباطات قیمت بسته های اینترنتی خود را تا 34 درصد بالا بردند. امروز هم شرکت آسیاتک لیست جدید قیمت بسته های اینترنت ثابت خود را منتشر کرد.

اینترنت ثابت آسیاتک

طبق لیست جدید، بسته‌های اینترنت ثابت با پهنای باند و سرعت‌ ۲ مگابیت بر ثانیه تا ۵۰ مگابیت‌برثانیه بین ۷ تا ۳۴ درصد گران می شود.

تغییرات قیمت تعرفه بسته‌های اینترنت ثابت بین ۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶۸ هزار تومان است. بیشترین میزان افزایش مربوط به نرخ بیت دانلود ۲۰ مگابیت‌برثانیه می شود که از ۲۰۰ هزار تومان به ۲۶۸ هزار تومان می رسد. طبق بررسی های انجام شده هنوز این تغییرات جدید روی بسته های اینترنت ثابت اعمال نشد اما، انتشار این جدول نشان می دهد به زودی شاهد این افزایش قیمت خواهیم بود.

این تصمیم خیلی دور از ذهن نبود. وقتی از همان ابتدا قرار بر این بود قیمت تعرفه های اینترنت سیار و ثابت افزایش پیدا کند! امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انتشار پستی در پلتفرم ویراستی بابت انتشار نامه آسیاتک نوشت:"خبر افزایش قیمت اینترنت ثابت روزهای قبل منتشر شده بود پس، خبر جدیدی نیست. البته این افزایش قیمت مربوط به ترافیک داخلی نمی شود." زارع پور وزیر ارتباطات در چند روز اخیر اعلام کرده بود که این افزایش تعرفه فقط در ترافیک بین المللی اعمال شده است و مربوط به تعرفه ترافیک داخلی نمی شود.


چاپ