لپ تاپ MSI Titan 18 HX : اولین لپ تاپ مینی LED جهان در سال 2024

شرکت MSI از اولین لپ تاپ مینی LED جهان با وضوح 4K و نرخ تازه سازی 120 هرتزی در نمایشگاه CES 2024 رونمایی می کند.

اولین مینی لپ تاپ MSI

شرکت چینی MSI قصد دارد در نمایشگاه CES 2024 از اولین نمایشگرهای مینی LED جهان با قابلیت وضوح تصویر 4K و نرخ تازه سازی 120 هرتزی رونمایی کند.  MSI هفته گذشته از لپ تاپ های Prestige 13 و 16 AI Evoمجهز به جدیدترین پردازنده‌های نسل 12 اینتل Core H پرده برداشت. هر دو لپ تاپ از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد و تجربه کاربری استفاده می کنند. در حال حاضر این شرکت مشغول ساخت یک لپ تاپ گیمینگ برای عرضه در نمایشگاه CES2024 است که تا ماه آینده در لاس وگاس برگزار خواهد شد. با وجود آنکه تا زمان برگزاری فاصله چندانی نداریم اما، مشخصات اصلی لپ تاپ جدید در تعدادی از سایت های خرده فروشی منتشر شده است.

 براساس گزارش هایی که از منابع داخلی شرکت به بیرون درز پیدا کرده است، لپ تاپ Titan 18 HX در دو نسخه عرضه می شود نسخه اول به نمایشگرهای بزرگ 18اینچی و نسخه دوم آن به نمایشگرهای Mini LED مجهز خواهند بود. این اولین لپ تاپ در جهان به حساب می آید که با نمایشگرهای کوچک مینی LED عرضه می شوند. این نمایشگر موفق به دریافت گواهی VESA DisplayHDR با حداکثر روشنایی 1000 نیت و زمان پاسخگویی 3 میلی‌ثانیه شده است. MSI اطلاعات بیشتری در مورد لپ تاپ Titan 18 HX منتشر نکرد. اما مشخصاتی که سایت های خرده فروشی از لپ تاپ نسل جدید منتشر کردند، نشان می دهد که این رایانه دارای صفحه کلید مکانیکی Cherry MX با نور پس زمینه RGB برای هر کلید است. این لپ تاپ به همراه پردازنده نسل چهاردهم اینتل Core i9، کارت گرافیک Nvidia RTX 4090 با 16 گیگابایت حافظه GDDR ، 128 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 و 4 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD وارد بازار خواهد شد.
پردازنده نسل چهاردهم اینتل Core i9 در بازار به پردازنده های Raptor Lake معروف هستند. این پردازنده 24 هسته و 32 رشته دارد که از 8 هسته پرقدرت و 16 هسته کم‌مصرف تشکیل شده است. این پردازنده با استفاده از فناوری 10 نانومتری ساخته شده است و با فرکانس پایه 2.5 گیگاهرتز و فرکانس توربو تا 5.5 گیگاهرتز کار می کند. پردازنده Raptor Lake نسبت به پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9، یعنی همان Alder Lake، بهتر عمل می کنند . سرعت این پردازنده در تست بنچمارک‌ها تا 20 درصد سریع‌تر از پردازنده Alder Lake است.

پردازنده های Raptor Lake معمولا برای اجرای کارهای سنگینی مانند هوش مصنوعی، بازی، ویرایش ویدیو و رندر گرافیک مناسب تر هستند. شرکت MSI هنوز قیمت نهایی محصول جدید را اعلام نکرد. اما، با توجه به مشخصات سخت افزاری قیمت اصلی این لپ تاپ 5237 دلار و قیمت خرده فروشی آن 5399 دلار خواهد بود.


چاپ