بهترین برندهای لپ تاپ در سال 2023

لپ تاپ ها به یکی از جدائی ناپذیرترین ابزارهای ضروری در زندگی مدرن امروزی تبدیل شده اند. از آنها می توانید در زمینه های مختلف کار، تحصیل یا بازی استفاده کنید. اما بین لپ تاپ برندهای مختلف موجود در بازار، کدامیک مناسب تر هستند؟!

 بهترین برند لپ تاپ های 2023

اگر به تازگی قصد خرید یک لپ تاپ خوب را دارید ولی، نمی توانید در بین برندهای مختلف یکی را انتخاب کنید نگران نباشید! ما در این مقاله ما قصد داریم بهترین برندهای لپ تاپ را بر اساس معیارهایی مانند کیفیت ساخت، عملکرد، قیمت و ارزش کلی بررسی کنیم. پس تا انتهای مطلب با های فن تک همراه باشید.


1-  Dell

بهترین لپ تاپ 2023 دل

دل یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ لپ تاپ است که مدل های مختلف را متناسب با نیازهای بازار عرضه می کند. لپ تاپ های دل معمولا از نظر ساخت کیفیت بالایی دارند و علاوه بر آن به امکانات زیادی مجهز هستند. لپ تاپ اولترا بوک یکی از جدیدترین لپ تاپ های این برند محسوب می شود که قدرت و دوام خیلی خوبی دارد. اگر به دنبال لپ تاپ محکم برای محیط کار یا تحصیل هستید، لپ تاپ های دل به خصوص مدل های XPS می توانند گزینه مناسبی برای شما باشد. لپ تاپ های 13 اینچی XPS دارای نمایشگرهای جدید با وضوح بالا، پورت های اتصال و طراحی خلاقانه هستند. این لپ تاپ های XPS در دو نسخه 13 اینچی تولید می شوند: لپ تاپ XPS 9315 و XPS Plus . لپ تاپ XPS 13 9315 از ظاهری مدرن، کیفیت ساخت عالی، عملکرد خوب و قیمت مناسب برخوردار است. اما، مدل ممتاز XPS 13 Plus به امکانات بیشتری مانند پد لمسی مخفی، صفحه کلید بسیار روان و دکمه های عملکرد LED مجهز می باشد.

اگر به نمایشگرهای بزرگ علاقه دارید، ما به شما لپ تاپ 17 اینچی XPS را پیشنهاد می کنیم. البته شرکت سازنده نسخه 15 اینچی این لپ تاپ ها را هم تولید می کند. همه این لپ تاپ ها یک ویژگی مشترک دارند: به پردازنده نسل دوازدهم Alder Lake اینتل مجهزند. اما اگر به دنبال لپ تاپ قیمت مناسب تری می گردید، ما به شما لپ تاپ Inspiron 14 5000 دل را پیشنهاد می کنیم.

2-  Apple

بهترین لپ تاپ 2023 اپللپ تاپ های اپل از نظر قابلیت اطمینان و کیفیت مشهور هستند. آنها دوام زیادی دارند و می توانند از نسخه های جدید بروزرسانی پشتیبانی کنند. شما از یک مک بوک چه انتظاری دارید؟ نمایشگر فوق العاده، باتری بادوام، شاسی زیبا و حاشیه های نازک! خب همه این ها در مک بوک وجود دارد بنابراین، طبیعی است که قیمت آن نسبت به لپ تاپ های تحت ویندوز بالاتر باشد. اما، اگر وزن لپ تاپ، حمل آسان و قابلیت اطمینان برای شما ملاک است ما به شما لپ تاپ های اپل را پیشنهاد می کنیم. این شرکت به تازگی خط تولید مک بوک های خود را با پردازنده پرسرعت و قابلیت اتصال بروز رسانی کرده است. البته برای این موارد لازم نیست هزینه اضافه پرداخت کنید. در مدل های جدیدتر مشکلات صفحه کلید برطرف شده است. در بین تمامی مدل های موجود، مک بوک ایر، M2 Pro و M2 Max لپ تاپ های 16 و 14 اینچی گل سر سبد اپل محسوب می شوند.


3-  HP

بهترین لپ تاپ2023 اچ پی

شاید لپ تاپ های HP از لحاظ شهرت به پای لپ تاپ های دو برند قبلی نباشند. اما مدل های جدید آن از لحاظ طراحی قابل رقابت با لپ تاپ های پرچمدار است. لپ تاپ های فعلی از لحاظ سرعت، قدرت و حمل آسان می توانند برای مصارف شخصی بهترین گزینه باشند. برخی از مدل های آن به خصوص مدل 15 اینچی Envy از جدیدترین مدل های حال حاضر می تواند به لپ تاپ 15 اینچی Envy اشاره کرد. لپ تاپ های این برند به علت پشتیبانی خوب و قابلیت اطمینان شهرت خوبی دارند. در حال حاضر، اچ.پی به یکی از رقیب های جدی در صنعت جهانی لپ تاپ تبدیل شده است. لپ تاپ های 13 اینچی و 16 اینچی مدل Spectre X360 نمایشگرهای فوق العاده روشن و باکیفیتی دارند که می تواند برای عاشقان فیلم های نت فلیکس بسیار جذاب باشد.
اگر به لپ تاپ های خیلی نازک علاقه دارید، ما به شما آخرین سری Elite Dragonfly را پیشنهاد می کنیم. از لحاظ پشتیبانی HP یکی از پنج برند مشهور جهان است. این شرکت تا حداکثر 3 سال از محصولات خود پشتیبانی می کند.

4-  Microsoft

بهترین لپ تاپ2023 مایکروسافت

تا ده سال پیش کسی فکر نمی کرد روزی برند مایکروسافت به یکی از برندهای مطرح در جهان تبدیل شود. در حال حاضر، لپ تاپ های MicroSoft یکی از لپ تاپ های پرفروش در بازار است. البته در آغاز تبلت های سرفیس با مشکلاتی نظیر عدم قابلیت اعتماد مواجه شد اما، به مرور توانست آنها را حل کند. لپ تاپ های جدید آن می توانند با بهترین لپ تاپ های Dell، HP و Apple رقابت کنند.

یکی از محصولات پرطرفدار این برند، لپ تاپ 2 در 1 سرفیس پرو9 است. مایکروسافت قبل از راه اندازی ویندوز11 تجهیزات سخت افزاری این لپ تاپ ها را بروز رسانی کرد. در حال حاضر، جدیدترین محصول این شرکت لپ تاپ سرفیس استودیو است که جایگزین لپ تاپ های نسل سرفیس بوک شده است. ازلحاظ قیمت، لپ تاپ های مایکروسافت مقرون به صرفه هستند. به خصوص لپ تاپ های میان رده 13 و 15 اینچی سرفیس5 و تبلت های سرفیس3 نسبت به مدل های مشابه در بازار قیمت ارزان تری دارند.

تمامی محصولات سرفیس MicroSoft علاوه بر یک سال گارانتی، تا 90 روز خدمات فنی رایگان دارند. اگر به تبلت های 2 در 1 برای انجام کارهای حرفه ای علاقه دارید، سرفیس 9 پرو با پشتیبانی از قابلیت اینترنت 5G می تواند جایگزین مناسبی برای آیپد پرو باشد. البته، همه دستگاه‌های سرفیس خوب نیستند و شما برای خرید مدل های جدیدتر آن باید هزینه بیشتری بپردازید. اما این تبلت ها می توانند برای انجام کارهای خاص بهترین انتخاب باشند.


5-  Asus

بهترین لپ تاپ2023 ایسوس

لپ تاپ های ایسوس شاید در جایگاه اول بهترین لپ تاپ های جهان نباشد اما، به لطف قابلیت های فوق العاده ای که دارد جایگاه خوبی در بازارهای جهانی دارد. یکی از این محصولات، لپ تاپ های نازک Zenbook است که وزن و قیمت کمتری دارد. یکی دیگر از لپ تاپ های جدید ایسوس، لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus G14 است که به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های 2023 شناخته می شود. یکی از ویژگی هایی که لپ تاپ های ایسوس را از برندهای دیگر اگر شما به فناوری های جدید علاقه دارید، ما به شما لپ تاپ 13 اینچی Zenbook S مجهز به صفحه نمایش OLE را پیشنهاد می کنیم. این لپ تاپ یک پردازنده AMD Ryzen 7 6800U دارد که عملکرد فوق العاده ای با وجود ابعاد کوچکش ارائه می دهد. البته انتخاب های بهتری هم در بین محصولات Asus وجود دارد. یکی از این مدل ها، ZenBook Pro 16X یا ZenBook Pro 14 Duo OLEDاست که مدل دومی، مجهز به دو نمایشگر برجسته می باشد.هر دو این مدل ها حاشیه های باریک، عملکرد قدرتمند و شاسی های خوش دست دارند. این شرکت با غول هایی مانند Dell، HP و Apple در حال رقابت است. قیمت لپ‌تاپ‌های آن در مقایسه با مدل های مشابه بازار مقرون‌به‌صرفه است. تمامی محصولات ایسوس دارای بیمه بدنه رایگان هستند.

  1.  Razer

بهترین لپ تاپ2023 Razer

لپ تاپ های گیمینگ Razer شهرت زیادی دارند. دلیل اصلی آن هم، وجود لوازم جانبی پر زرق و برقی است که برای بازی ها طراحی شده اند. یک سری از لپ تاپ های گیمینگ آن مخصوص اجرای بازی های پیچیده حرکتی ساخته شدند که می تواند یک تجربه فوق العاده در بحث واقعیت مجازی برای کاربر ایجاد کند. این لپ تاپ ها از دوام بالایی برخوردار هستند. لپ تاپ 15 اینچی Razer Blade مدل 2022 با نمایشگر OLED که دارد می تواند از نرخ تازه سازی 240 هرتزی پشتیبانی کند. اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ خوب هستید لپ تاپ 14 اینچی Razer Blade مجهز به تراشه AMD Ryzen6000می تواند انتخاب مناسبی باشد. با این حال، لپ تاپ های Razer فقط محدود به بازی نمی شود. لپ تاپ 13 اینچی Razer Book در حد یک لپ تاپ کامل است و از لحاظ قدرت یا سرعت با مدل های مشابه موجود در بازار می تواند رقابت کند.

  1. Lenovo

بهترین لپ تاپ2023 لنوو

لپ تاپ های لنوو به علت دوام بالا یکی از برندهای محبوب بازار هستند. شاید از لحاظ جلوه ظاهری به پای مک بوک یا لپ تاپ دیگر نرسد اما، می تواند بهترین انتخاب برای محیط کار یا مدرسه باشد. از معروف ترین مدل های آن می توان به ThinkPad/IdeaPad اشاره کرد.

شرکت Lenovo در سال های اخیر به سمت ساخت لپ تاپ های سبک و 2 در 1 حرکت کرده است. نتایج این استراتژی بسیار چشم گیر بود. ThinkPad X1 Carbon یکی از همین لپ تاپ هاست. لپ تاپ بعدی، Slim 9i است که به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های 14 اینچی در سال 2022 تبدیل شده بود. اما، اگر به دنبال یک لپ تاپ جمع و جور و سبک هستید، ما به شما ThinkPad X1 Nano را پیشنهاد می کنیم. این لپ تاپ زیر 2 پوند(0.9 کیلوگرم) وزن دارد. یکی از مدل های دیگر که می تواند جایگزین تبلت های سرفیس پرو یا لپ تاپ های سرفیس بوک شود، ThinkPad X12 است.

این شرکت در نمایشگاه CES2022 یک لپ تاپ جدید به نام ThinkPad Z در ابعاد 16 و 13 اینچی عرضه کرد که نسبت به نسخه پایه ThinkPad تفاوت زیادی دارد.

  1. Acer

بهترین لپ تاپ2023 ایسر

لپ تاپ های Acer به علت قیمت پایینی که دارند، از شهرت خوبی برخوردار هستند. یکی از این لپ تاپ های مشهور می توان به Acer Aspire 5 اشاره کرد. لپ تاپ ایسر Swift3 با نمایشگر OLED که در سال 2022 عرضه شده بود، بعد از لپ تاپ های Dell تنها لپ تاپ هایی است که به پردازنده نسل دوازدهم اینتل مجهز بود. این رایانه قابل حمل ضخامت و وزن بسیار کمی دارد. البته ایسر لپ تاپ های پیچیده تری هم تولید می کند. یکی از آنها، Ezel Acer ConceptD 7است که می تواند گزینه مناسبی برای کاربران حرفه ای باشد.

  1.  MSI

بهترین لپ تاپ2023 msi

لپ تاپ های گیمینگ و حرفه ای مجهز به RGB برند MSI شهرت فراوانی دارند. این لپ تاپ می توانند بازی ها را با سرعت بیشتری اجرا کنند. در چند سال اخیر محصولات MSI تا حد زیادی بهبود پیدا کرد. اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی ارزان قیمت هستید، لپ تاپ Evo 14 MSI Prestige می تواند گزینه مناسبی باشد.


چاپ