عرضه مک بوک ایر 13 اینچی و 15 اینچی تا تابستان 2023

اپل قصد دارد مک بوک ایرهای 13 اینچی و 15 اینچی را تا تابستان آینده وارد بازار کند.

مک بوک ایر 2023

بزرگ ترین شرکت سازنده تجهیزات هوشمند می خواهد لپ تاپ های 13 اینچی جدید را با تراشه M3 و لپ تاپ های 15 اینچی را با تراشه های M2 و M2 pro تولید کند. براساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ؛ اپل به احتمال زیاد از نسل جدید مک بوک ایرهای خود تا اوخر بهار یا تابستان رونمایی خواهد کرد. البته سئوالی که برای همه ما مطرح می شود این است که: شرکت کوپرتینویی در محصولات جدید از چه تراشه هایی استفاده می کند؟!

مارک گورمن، تحلیل گر معروف خبرگزاری بلومبرگ در مقاله جدید خود به این موضوع اشاره کرد و گفت:" احتمال دارد در لپ تاپ مدل 13 اینچی از تراشه M3 استفاده شود. شرکت تایوانی TSMC قرار است تراشه‌ M3 را با فناوری لیتوگرافی 3 نانومتری بسازد. نسل فعلی مک‌بوک ایرهای 2022 از پردازنده 5 نانومتری M2 تغذیه می کنند.

مارک گورمن در مقاله خود اشاره ای به تراشه های M3 مک بوک های 15 اینچی نکرده است. اما گفت لپ تاپ 15 اینچی با تراشه M2 می تواند کاربران را سوپرایز کند. اگر اپل بخواهد از همان تراشه های M3 در این لپ تاپ ها استفاده کند هیچ نوآوری خاصی انجام نداده است و این با توجه به سابقه این شرکت بعید به نظر می رسد. البته به غیر از بلومبرگ، وب سایت دیجی تایمز هم مدعی شد مک بوک های 15 اینچی به تراشه M2 مجهز خواهند شد.

مینگ- چی کو یکی دیگر از تحلیل گران معروف در زمینه فناوری، هفته گذشته ادعا کرد در این لپ تاپ ها از تراشه های M2 و M2 pro استفاده خواهد شد. با این حال در مورد این پردازنده مطمئن نیستیم. براساس گزارش های منتشر شده، زنجیره تامین شرکت کوپرتینویی از فوریه امسال تولید پنل های 15.5 اینچی مک بوک ایرهای جدید را شروع کرده اند. تا امروز محصولاتی مانند 11 و 13 اینچی با این تراشه عرضه شده اند.


چاپ