مک بوک جدید اپل شیشه‌ای است!

تصاویری به تازگی از شرکت اپل درز کرده است که نشان می دهد، این شرکت مشغول ساخت یک مک بوک شیشه ای است.

مک بوک شیشه ای

طبق گزارش های فن تک، در این مک بوک شیشه ای از کلیدهای حساس لمسی استفاده شده است. این لپ‌تاپ دارای بدنه‌ای شیشه‌ای و انعطاف پذیری می باشد تا بتواند تأثیر تایپ روی مواد جامد را کاهش دهد، خیلی بهتر از آیپد.

صفحه کلید مک بوک شیشه ای
اما، سطحوح شیشه ای یک مشکل اساس دارند و آن این است که در زمان تایپ کردن روی سطح شیشه ای شما نمی توانید کلیدها را احساس کنید یا هیچ بازخوردی از صدای صفحه کلید دریافت کنید. طبق اطلاعات ثبت اختراع منتشر شده، این مشکل می تواند با کلیدهای شیشه ای برجسته و نرم با سنسورهای لمسی یکپارچه در زیر آن، حل شود. برای این کار، شیشه باید ضخامتی معادل 40 میکرون یا کمتر از آن داشته باشد. این ضخامت در هنگام فشار انگشتان کاربر به صفحه کلید، به آن امکان تغییر شکل می دهد.

ثبت اختراع مک بوک شیشه ای

تغییر شکل نقطه ای در شیشه نازک می تواند تجربه تایپ بهتری را به نسبت شیشه‌های ضخیم‌تر برای کاربر فراهم کند. به دلیل این که، کاربر در واقع تغییر شکل یا فرورفتگی آن را احساس می کند، درست مانند یک صفحه کلید معمولی!


اپل با ارائه این فناوری جدید، می خواهد که تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند و تبلت را از طریق نمایشگر دستگاه به صورت بی سیم شارژ کند. نقطه شارژ می تواند طوری در نمایشگر قرار داده شود که از دید کاربر مشکلی ایجاد نکند.


چاپ