لپ تاپ جدید ایسر با فناوری سه بعدی فوق العاده بدون عینک

لپ تاپ ایسر نسخه ConcerD 7 SpatialLabs Edition میتواند بدون عینک سه بعدی مورد استفاده کاربران قرار گرفته و تصاویر را سه بعدی نمایش دهد.

ایسر از مجموعه نرم افزاری جدیدی به نامSpatialLabs رونمایی کرده است که به لپ تاپ های پشتیبانی شده امکان می دهد بدون نیاز به عینک سه بعدی، تصاویر سه بعدی تولید کنند.
این فناوری ، مشابه آنچه در شرکت نینتندو3DS وجود دارد، باعث می شود اشیاء روی صفحه به نظر برسند که از صفحه لپ تاپ بیرون آمده اند.
در حالی که تلویزیون های 3D و 3DS به طور خاص برای سرگرمی طراحی شده اند، ایسر در عوض این فناوری را به سازندگان حرفه ای متمرکز می کند. فناوری سه بعدی باید به طراحان مدل سه بعدی (اعم از بازی، فیلم های متحرک یا طراحی ماشین) اجازه دهد تا در فضایی سه بعدی از نزدیک زوایای مختلف به خلاقیت های خود نگاه کنند.
ایسر تأیید کرده است که SpatialLabs از Unreal Engine پشتیبانی می کند که ابزاری محبوب برای طراحان بازی است. همچنین از نرم افزارهای Blender وAutodesk Fusion 360 پشتیبانی خواهد کرد.
برنامه SpatialLabs Go به کاربران این امکان را می دهد تا فیلم های تمام صفحه را در کنار هم به سه بعدی استریوسکوپی تبدیل کنند. این بدان معناست که شما می توانید بسیاری از فیلم های پشتیبانی شده را در Youtube با جلوه سه بعدی تماشا کنید و تنوع بیشتری را به مجموعه نرم افزار اضافه کنید.
با استفاده از ابزار SpatialLabs Model Viewer می‌توان فایل های سه بعدی را از طریق نرم افزارهایی همچون Autodesk Fusion 360 ،Rhinoceros و ZBrush به این لپ تاپ منتقل کرد. البته در آینده و با توسعه فناوری راه حل های بهتری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. فناوری دیگر این شرکت به نام SpatialLabs Go است که از هوش مصنوعی استفاده میکند. این فناوری به کاربر اجازه می دهد تا محتوای دو بعدی را به استریوسکوپ سه بعدی تبدیل کند.

SpatialLabs Model Viewe

شما نمی توانید از SpatialLabs با هر لپ تاپ قدیمی استفاده کنید، زیرا این فناوری برای عملکرد به یک نمایشگر سه بعدی استریوسکوپی و دوربین ردیابی چشم نیاز دارد. ایسر این فناوری را بر روی نمونه اولیه لپ تاپ ConceptD (کانسپت) بی نام نشان داد، اما هیچ اشاره ای به تاریخ انتشار، قیمت و مشخصات آن نشده است.
طبق خبرهای پیش از این در آن از پردازنده اینتل Core i7-11800H ۳۲ گیگابایت رم قابل ارتقا و حافظه داخلی ۲ ترابایت از نوع SSD NVMe استفاده شده است. پنل ال سی دی به اندازه ۱۵.۶ اینچ نیز برای نمایشگر دو بعدی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ است. رزولوشن آن در حالت سه بعدی به ۱۹۲۰ در ۲۱۶۰ می‌رسد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ