سرویس اشتراک پلی استیشن جدیدی با اسم رمز «اسپارتاکوس»

سونی اعلام کرد سرویس اشتراک پلی استیشن جدیدی با اسم رمز «اسپارتاکوس» را برنامه ریزی می کند که رقیب گیم پس ایکس باکس خواهد بود.

سرویس اشتراک جدید پلی‌استیشن که انتظار می‌رود در بهار راه‌اندازی شود، گفته می‌شود که PS Plus و Now موجود را ادغام می‌کند.
به گفته افرادی که با برنامه‌ها و اسناد سونی که توسط بلومبرگ بررسی شده‌اند، بخش پلی‌استیشن گروه سونی در حال برنامه‌ریزی یک سرویس اشتراک جدید برای رقابت با رقیب مایکروسافت، Xbox Game Pass است.
این سرویس با نام رمز اسپارتاکوس به دارندگان پلی‌استیشن اجازه می‌دهد تا برای دسترسی به کاتالوگ بازی‌های مدرن و کلاسیک ماهانه مبلغی را بپردازند، افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، زیرا مجاز به صحبت با مطبوعات در این مورد نبودند. برنامه ها این پیشنهاد احتمالاً در پلی استیشن 4 که بیش از 116 میلیون دستگاه فروخته است و جانشین آن یعنی پلی استیشن 5 که بیش از یک سال پیش عرضه شد اما به دلیل مشکلات زنجیره تامین هنوز خرید آن دشوار است، در دسترس خواهد بود.

PlayStation Plus

هنگامی که این سرویس در بهار راه اندازی می شود، این سرویس دو برنامه اشتراک موجود سونی، پلی استیشن پلاس و پلی استیشن ناو را ادغام خواهد کرد. در حال حاضر، PlayStation Plus برای اکثر بازی‌های چندنفره آنلاین مورد نیاز است و عناوین ماهانه رایگان را ارائه می‌کند، در حالی که PlayStation Now به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های قدیمی‌تر را استریم یا دانلود کنند. اسناد بررسی شده توسط بلومبرگ حاکی از آن است که سونی قصد دارد نام تجاری پلی استیشن پلاس را حفظ کند، اما PlayStation Now را به تدریج کنار بگذارد.
جزئیات مربوط به اسپارتاکوس ممکن است هنوز نهایی نشده باشد، اما اسناد بررسی شده توسط بلومبرگ، خدماتی را با سه سطح مشخص می کند. اولی شامل مزایای موجود پلی استیشن پلاس می شود. دومی کاتالوگ بزرگی از بازی های پلی استیشن 4 و در نهایت پلی استیشن 5 ارائه می کند. سطح سوم شامل دموهای گسترده، استریم بازی و کتابخانه ای از بازی های کلاسیک PS1، PS2، PS3 و PSP خواهد بود. یکی از نمایندگان پلی استیشن فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.
اگرچه پلی استیشن در سال های اخیر فروش بیشتری نسبت به ایکس باکس داشته است، سونی در زمینه اشتراک از مایکروسافت عقب افتاده است. با این ساختار جدید، سونی به دنبال رقابت با ویژگی ایکس باکس است که محبوب و پرسود بوده است.
Game Pass مایکروسافت که اغلب نتفلیکس بازی‌های ویدیویی نامیده می‌شود، بیش از 18 میلیون مشترک دارد. این اجازه می دهد تا کاربران برای دسترسی نامحدود به چند صد بازی ماهانه 10 تا 15 دلار پرداخت کنند. ایکس‌باکس استراتژی کلی خود را در سال‌های اخیر حول این سرویس ساخته است، و همه بازی‌های منتشر شده داخلی خود را به محض انتشار در Game Pass قرار می‌دهد. ایکس باکس همچنین خریدهای بزرگی مانند Bethesda Softworks در سال گذشته به قیمت 7.5 میلیارد دلار با هدف تقویت کتابخانه Game Pass انجام داده است.
افرادی که با این برنامه‌ها آشنا هستند می‌گویند سونی همچنین منابعی را برای گسترش تلاش‌های خود در زمینه بازی‌های ابری به کار می‌گیرد. سرویس استریم بازی xCloud مایکروسافت اوایل سال جاری به طور گسترده در دسترس قرار گرفت.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ