فروش اطلاعات سری فناوری موشک های مافوق صوت آمریکا به چین!!

یک گروهبان آمریکایی اسرار فناوری موشک ها مافوق صوت را به چین فروخت.

اسرار نظامی امریکا فروش فناوری موشکی

دفتر روابط عمومی ایالات متحده (OPA) با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که یک سرباز و کارشناس اطلاعاتی ارتش ایالات متحده به اتهام فروش اطلاعات سری مربوط به فناوری موشک های مافوق صوت به چین دستگیر شده است. گروهبان کوربین شولتز پنجشنبه گذشته در پایگاه فورت کمبل بازداشت شد و قرار است دادگاه نظامی به زودی برای رسیدگی به اتهام های او تشکیل شود. این گروهبان متهم به افشای اطلاعات دفاع ملی، ارائه بدون مجوز اطلاعات فنی مرتبط با مقالات دفاعی، تبانی برای صدور اقلام دفاعی بدون مجوز و دریافت رشوه است.

در حال حاضر طبق قوانین ایالات متحده کیفرخواست شولتز صادر شده است و تا زمانی که اتهامات او ثابت نشود بی گناه فرض می شود. متیو جی اولسن، دستیار دادستان کل بخش امنیت ملی وزارت دادگستری گفت:«آقای شولتز یکی از اعضای ارتش ایالات متحده متهم به ارائه اطلاعات دفاعی به فردی در خارج از کشور است. طبق مدارک ما، او در ازای دریافت هزاران دلار اطلاعات حساس دفاعی را در اختیار اشخاص ثالث قرار داد.»
اولسن در ادامه اضافه کرد: «دستگیری امروز نشان می‌دهد که چنین خیانتی بی جواب نخواهد ماند. وزارت دادگستری متعهد به شناسایی و پاسخ‌گویی تمام افرادی است که پیمان خود را برای محافظت از اسرار کشور ما زیر پا گذاشته اند».
طبق بیانیه رسمی OPA، شولتز از ژوئن 2022 برای چین جاسوسی می کرده است و باید به اتهام جاسوسی تحت محاکمه قرار بگیرد. وزارت دادگستری اسناد، نوشته ها، نقشه ها، نقشه ها، یادداشت ها، عکس ها و اطلاعات مربوط به دفاع ملی را کشف وضبط کرد که می تواند جرم او را ثابت کند.
طبق ادعای OPA، بخشی از اسرار فروخته شده شامل اسناد محرمانه واکنش ایالات متحده بابت حمله هرگونه احتمالی چین به تایوان می شود. مابقی اطلاعات مبوط به سامانه پیشرفته پدافند هوایی معروف به HIMARS، موشک های مافوق صوت، توسعه نیروهای نظامی در آینده، مطالعات روی کشورهای بزرگی مثل چین، خلاصه ای از رزمایش های نظامی و عملیات های جاسوسی ارتش می شود.

طبق این اسناد رابط چینی بابت دریافت این اطلاعات سری نظامی در چهارده مراحل مختلف و در مجموع حدود 42 هزار دلار به او پرداخت کرده است. رابط چینی در طول این مدت به گروهبان ارتش گفته بود که برای یک شرکت مشاوره نظامی خارجی کار می کند و در هنگ کنگ زندگی می کند. هنری سی لونتیس، دادستان ناحیه میانه تنسی گفت: «حفاظت از اطلاعات دفاع ملی برای امنیت ما حیاتی است. به همین علت فروش غیرقانونی این اطلاعات امنیت ملی ما را به خطر می اندازد و قابل چشم پوشی نیست.» دادستان در ادامه اضافه کرد:"صدور این کیفر خواست امروز، یادآور هوشیاری وزارت دادگستری در برابر هر نوع تهدید علیه امنیت داخلی یا خارجی است."

لاریسا ال کنپ، معاون اجرایی امنیت ملی اFBI گفت: «مردم آمریکا به پرسنل نظامی و دارندگان مجوز برای خدمت و حفاظت از منافع ایالات متحده متکی هستند. FBI و فرماندهی ضد جاسوسی ارتش ایالات متحده این پرونده را رسیدگی خواهند کرد. اتهام های وارد شده در این کیفرخواست نشان دهنده خیانت به سوگندی است که افسران ما برای دفاع از کشور خورده اند. متهم به جای حفاظت از اطلاعات دفاعی ملی، با یک تبعه خارجی برای فروش آن توطئه کرده و با این کار امنیت ملی ما را به خطر انداخته است.»

البته شولتز تنها کسی نیست که در طول سال های گذشته اقدام به فروش اطلاعات محرمانه ایالات متحده می کند. اوایل این هفته، خبرگزاری بی بی سی فاش کرد که بازرسان یک سرهنگ بازنشسته ارتش ایالات متحده را در نبراسکا به اتهام، ارسال اطلاعات طبقه‌بندی شده برای شخصی در یکی از پلتفرم های دوستیابی خارجی دستگیر کرده اند. این اتفاق تنها به فاصله چند روز بعد از اعتراف یک افسر گارد ملی پایگاه نیروی هوایی ماساچوست به شش فقره نگهداری و انتقال غیرقانونی اطلاعات نظامی، رخ داد.


چاپ